• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkbladnaam vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

leend009

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2011
Op mijn werk hebben we iemand die wat minder ziet.
Mijn vraag: Is het mogelijk om de werkbladnaam te vergroten met een groter lettertype.
Weet iemand hier een oplossing voor.

mvgr
Jan Leenders

In elk office programma zit rechts onderin een zoom functie
Anders selecteer alle text en vergroot alle lettertype

Het is vermoeiend voor slechtziende om verschillende lettertypes te onderscheiden houd daar rekening mee

Het best kunt u kiezen voor 1 letter style en grote

Anders, wilt u uw hele systeem met grote pictogrammen moet u in configuratiescherm uw beeldscherm pixels verkleinen inplaats van 1024, kiest uw 800 ofzoiets

Veel succes

Met vriendelijke groet jeroen

Jeroen,
Bedankt voor je reactie. Het gaat echter niet om de tekst in een werklbad maar het gaat om de naam van het werkblad.
Dus werkbladen heten bijv: Blad1, blad2 enz.

De vraag is zijn deze namen te vergroten. Met de zoomfunctie had ik al geprobeerd. Wordt alleen de tekst in een werkblad vergroot en niet de naam van het werkblad.

mvgr
Jan

Beste Hr. Jan

U kunt proberen via windows configuratiescherm de resulutie aan te passen.
Dan wordt alles groter op het scherm. (kies het kleinste getal)

dit is een site voor Windows Xp, maar de handelswijze werkt op elk besturingssysteem van windows ongeveer hetzelfde.

U kunt het best aan het einde van de dag uw instellingen weer terug zetten zoals ze waren.
Dan hoeven andere computer gebruikers deze niet te wijzigen.

Veel succes ermee

Je kunt ook het lettertype van Windows vergroten of gebruik maken van het vergrootglas van Windows. Beide opties zijn bij Windows 7 te vinden bij configuratiescherm --> toegankelijkheidscentrum

Rebmog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan