• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkdagen optellen tenzij cel leeg is

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeliE

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2014
Beste forumgebruikers,

ik heb deze formule in een cel gezet: =WERKDAG([@[datum aangemaakt]];4). Als onder 'datum aangemaakt' een datum staat, wordt daar netjes 4 werkdagen bij opgeteld.

Maar, als er helemaal niets staat wordt daar ook 4werkdagen bij opgeteld en dan krijg ik 5-1-1900. Hoe kan ik dat tegenhouden?

Groet! Emrah

Al eens gekeken bij de functie ISLEEG ?

Hai Rudi,

Ik heb ernaar gezocht op google, op f1 en hier maar kwam er niet uit.. nu heb ik even met de als formule gestoeid en het is gelukt hiermee:

=ALS([@[datum aangemaakt]]="";"";WERKDAG([@[datum aangemaakt]];4))

Maar als het tabel langer wordt, wordt deze formule niet automatisch doorgevoerd en krijg ik weer 5-1-1900.. Weet jij iemand hoe je de juiste formule aut. laat doorvoeren?

Groet

het gaat om kolom o en q, als het tabel langer wordt met nieuwe gegevens, komt in o de oude formule waardoor je weer 1900 ziet en bij q trekt ie helemaal geen formules door.. zie bestand,

Dank&Groet

Bekijk bijlage Herco.xlsm

Ik heb het al opgelost!! (onderste rijen verwijderd, goede formules bovenaan geschreven, dubbelgeklikt en hij deed het weer).

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan