• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werken in een gekoppelde sheet vanuit twee verschillende files

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jofriek

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2015
Beste,

Ik heb de volgende vraag. ik weet niet of het mogelijk is maar er is nu eenmaal veel mogelijk in excel dus misschien lukt het:

Ik heb twee files: A + B. Ik wil in beide files dezelfde sheet plaatsen. Deze sheet moet ik in beide files kunnen bewerken en zodanig koppelen dat deze wijziging over word genomen naar de andere sheet in de andere file. Kan dit?

Mvg Johan

Wij werken op het bedrijf met sharepoint en collega's gebruiken een andere locatie om hun bestanden op te slaan. Desondanks willen we bepaalde data wel delen, maar het is onhandig om naar elkaars files te gaan. Alles is namelijk met rechten afgeschermd.

Je hebt eigenlijk het antwoord zelf al gegeven : nee, dat zal niet mogelijk zijn ... als je niet naar het andere bestand kan omdat het is afgeschermd dan zal een macro of welk ander middel dan ook dat uiteraard ook niet kunnen ...

Ik heb wel rechten om naar beide bestanden te gaan, maar niet iedereen heeft dit.

Richt een aparte plaats in waar iedereen die er rechten moet hebben die ook krijgt en plaats daar het bestand.

Beste, als die bestanden gewoon ergens stonden op een drive zou ik er nog wel eens wat tijd willen insteken om dit uit te zoeken. Maar als ze in een Sharepoint zitten, lijkt me dat hopeloos en wel omdat het idee helemaal ingaat tegen de basisfilosofie van Sharepoint.
Zoals o.a. de poster hier vlak voor al aangaf : waarom "Share"-point gebruiken als je niet kan/wil sharen ?
Een opslag in Sharepoint heeft nét als doel en is technisch ook zo ingericht dat meerdere gebruikers op één en hetzelfde stand kunnen werken, los van elkaar en dat de data dus voor iedereen gewijzigd zichtbaar wordt. Dat is exact wat je wil.

Als dat om één of andere reden niet kan (mag ? - security van het bedrijf ?) dan zou de technologie van Sharepoint daar ook een stokje voor steken : een bestand dat je wil bewerken moet immers in een 'check-out/check-in' procedure worden benaderd en zomaar even syncroniseren tussen 2 Excel-bestanden vanop een of meerdere PC's staat daar haaks op, niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan