werken met 2 beeldschermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tipie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2000
Beste helpers,

Ik heb het volgende probleem ik heb een pc met 2 beeldschermen.

1 beeldscherm om op te werken en 1 voor in de winkel .

Nu wil ik in de winkel een powerpointpresentatie laten draaien en op de pc in het kantoor gewoon werken.

Als ik via instellingen van het beeldscherm menu kijk dan kan ik de powerpoint presentatie wel laten werken maar niet op de gewone pc werken.

Hoe kan ik dit het beste doen want steeds naar de winkel lopen is ook geen optie.

Is hier een stukje software voor ?

Alvast dank

en waarom zou dat niet lukken ik heb het zelf even uit geprobeerd alles werkt perfect

Heb je Windows?

In principe heb je voor twee beeldschermen geen speciale software nodig
die instelling gaat met de standaard Windows-functionaliteit.

Maar met het instellen van twee beeldschermen
heb ik zelf altijd problemen (niet de goeie technische knobbel)
en het draaien van een Powerpoint presentatie op het tweede scherm
wil ook wel eens veel tijd vergen voor je dat onder de knie hebt.

ik snap niet wat het probleem is heb het voor de eertst keer geprobeerd moest gwn het andere scherm selecteren bij diavoorsteling en dan monitor 2 de scherm en toen hing alles goed

De tweede monitor is niet zichtbaar voor de gebruiker. Probeer dan meer eens iets te starten.

Wat je nodig hebt is een programma als multimon of ultramon. Hiermee kun je de noodzakelijke instellingen maken en het programma dan naar de andere monitor sturen met 1 knop.

ik doe het als volgt ik ga naar mijn powerpoint op mijn hoofd scherm

dan doe ik monitor selecteer 2 de scherm en dan gwn afspelen

wat is daar moeilijk aan

Het is opgelost door ultramon en powershow te installeren.

Met alleen ultramon ging het niet want dan stopte de presentatie maar met powershow erbij lukt het wel!

rogerS dank voor de tip van ultramon!:thumb:

Dankje. Maar voor het leereffect. Mijn oplossing was universeel, maar Groentje had ook gelijk. Bij powerpoint kun je een monitor kiezen om af te spelen.

Ja dat is waar om een monitor te kiezen maar dat was het probleem niet maar het ging om het feit dat de presentatie vastliep bij gebruik van de andere monitor.

Maar om het aan te passen .. dan aan ieder voor de antwoorden!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan