pum
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 dec 2009
Beste helpers.
Voor een aankomend project moet ik twitter op een website gaan integreren.
Ik ben alvast begonnen met het doornemen van de API. maar het wil tot nu toe niet echt lukken
Hieronder mijn code tot nu toe:
Het is de bedoeling dat op de website de 3 laatste tweets komen te staan, met daarnaast de juiste afbeelding (avatar).
Wanneer ik de laatste 3 tweets haal met HalloLeeuwarden, haalt hij netjes de laatste 3 tweets op.
Voer in nu in plaats van HalloLeeuwarden bijvoorbeeld ClubNoa in dan krijg ik plotseling een ander aantal te zien, dit komt niet overeen met wat ik bij $count heb ingevuld.
Ook krijg ik het niet voor elkaar de afbeelding (avatar) uit de json array op te halen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en uit kan leggen wat ik verkeerd doe en waarom bij HalloLeeuwarden wel het juiste aantal tweets word opgehaald en bij ClubNoa niet.
grt.
Voor een aankomend project moet ik twitter op een website gaan integreren.
Ik ben alvast begonnen met het doornemen van de API. maar het wil tot nu toe niet echt lukken

Hieronder mijn code tot nu toe:
PHP:
<?php
function get_tweets($username, $count){
$url = 'http://twitter.com/statuses/user_timeline/'.urlencode($username).'.json?count='.(int)$count;
//echo $url;
$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $url);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, 10);
$json = curl_exec($ch);
curl_close($ch);
$decode = json_decode($json);
$return = array();
foreach($decode as $tweet) {
$return[] = $tweet -> text;
}
return $return;
}
$tweets = get_tweets('HalloLeeuwarden', 10);
foreach($tweets as $tweet) {
echo $tweet.'<hr />';
}
?>
Het is de bedoeling dat op de website de 3 laatste tweets komen te staan, met daarnaast de juiste afbeelding (avatar).
Wanneer ik de laatste 3 tweets haal met HalloLeeuwarden, haalt hij netjes de laatste 3 tweets op.
Voer in nu in plaats van HalloLeeuwarden bijvoorbeeld ClubNoa in dan krijg ik plotseling een ander aantal te zien, dit komt niet overeen met wat ik bij $count heb ingevuld.
Ook krijg ik het niet voor elkaar de afbeelding (avatar) uit de json array op te halen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en uit kan leggen wat ik verkeerd doe en waarom bij HalloLeeuwarden wel het juiste aantal tweets word opgehaald en bij ClubNoa niet.
grt.