• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werken met draaitabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geschuffelde

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2003
Hallo - ik haal via een add-in met de financiele software data binnen.

Hiermee maak ik allerlei mooie draaitabellen, maar ik zou ook graag externe gegevens toevoegen in het werkblad zoals opbrengst per dag en bankstanden.

Hoe kan ik dit doen, zonder bij een update alles kwijt te raken?

Geschuffelde (toepasselijke naam trouwens).

Hoe verwacht je dat we hierop reageren? Je haalt met een add-in gegevens op maar we hebben geen idee wat voor
add-in en met welke software.
Verder maak je allerlei draaitabellen, prachtig maar dit is niet je vraag.
Volgens mij wil je weten hoe je andere gegevens binnen kan halen maar daarvan weten we dan niet hoe deze er uit
zien, uit welke bestanden of programma's ze komen en in hoeverre deze moeten worden getoond met of naast de
bestaande data.

Ik krijg de indruk dat je een soort van Cockpit wil maken waarbij verschillende gegevens bij elkaar op een overzicht wordt
getoond. Hier is speciale software voor. Ik stel voor dat je hier eerst even naar zoekt.

Veel Succes.

Hoj en je hebt inderdaad gelijk. Ik ben net pas bezig met draaitabellen ........

Nu een paar dagen verder heb ik alle data uit een financieel pakket in een draaitabel staan. Sterker nog, het werkt best mooi!

Ik heb er bijvoorbeeld een volledige verlies en winst rekening uit en zoek nu naar wat mooiere management informatie.

In de kolommen heb ik gekozen voor kwartalen en nu zou ik graag de omzet per dag willen weten.

Vraag 1: kun je op basis van de gegroepeerde datum (in kwartalen) maken het aantal dagen in die periode berekenen?

Vraag 2: ik wil alleen de omzet per dag en niet alle kosten en baten. met calculated items krijg ik alle regels ook per dag te zien. Kan ik dat voorkomen?

Geschuffelde,

Vraag 1: Waarom zou je het aantal dagen per periode willen berekenen? Je werkt met gegroepeerde gegevens.
Als je deze groepering wil opheffen moet je kijken naar je brongegevens. Als je de brongegevens al hebt op dagbasis
zou ik hem even per dag tonen, dan is het nog een kwestie van regels tellen.
Vraag 2: Je wil alleen de omzet per dag laten zien en niet de kosten en baten is mogelijk, maar is sterk afhankelijk van
de opbouw van je data. Hiervoor moet je alle 'Omzet regels' op een of andere manier kunnen herkennen, dan is het voldoende
om hierop te filteren door de indicatie omzet op te nemen in de rapportfilter.
Kortom, beide antwoorden vallen of staan met de opbouw van de data waarop de draaitabellen is gebaseerd.
Hierbij een voorbeeld bestandje waarbij ik van twee kwartalen de omzet heb geselecteerd.

Bekijk bijlage HelpMijDraaitabellen.xls.xlsx

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan