Werken met formuliervelden in documenten zelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

roemelingd

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
Beste mede forumlid,

In Word kon je vroeger in het document zelf een formulierveld invoegen, waaronder ook keuzemenuutjes e.d.. Dit ging zonder dat je hoefde te programmeren met Visual Basic. Je stelde het veld element in, bijvoorbeeld een tekstvak of een keuzelijst met invoervak en dan kon je via de Eigenschappen van dat keuzevak het menu vullen. Dit gebeurde zonder gebruik van Visual Basic. Daarna moest je de secties waarin je dit gebruikte beveligen en dan kon je het keuzemenu gebruiken.

Ik wil op die manier nu ook mijn document inrichten. Maar ik heb gemerkt dat het nu andersom werkt.

De eenvoudige invoervelden, tekstvak, kun je wel gebruiken in een beveiligd document, maar zodra je een keuzemenu wil gebruiken werkt dit in het beveiligde document ineens niet meer. De eis is echter dat de rest van de tekst beveiligd blijft, dus dat computergebruikers alleen in het desbetreffende vak kunnen komen.

Ook wilde ik dit gebruiken met het besturingselement voor bouwstenen. Een prachtig stukje gereedschap. Dit werkt echter niet meer zodra ik het document beveilig, zelfs niet als ik doorlopende secties maak en voor dat stukje dan aangeef dat het niet beveiligd is.

Wie weet raad? Alvast heeeeeeele grote dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan