• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werken met - geeft datums

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kligham

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo,

Ik wil in mijn excel per cel iets invullen bvb:

16-14-1
4-0-0

Het probleem is van zodra het een mogelijke datum is bvb: 2-2-0 dan krijg ik 2/02/2000
.

Hoe kan ik dit afzetten?

Groetjes

Zet in celeigenschappen tab:getal op standaard, tekst of aangepast.

gr wim

Twee opties:
  • Celeigenschappen op tekst
  • Vermelding starten met ' dus '2-2-0

Het bovenstaande lukt wanneer je er zelf in typt. Wanneer je nu 12-6-0 van een webpagina of ergens haalt, en je plakt het in excel, dan wordt het wel weer als datum weergegeven en wordt de cel automatisch weer een cel met datum als celeigenschap.

Is er hier een oplossing voor? Want ik haal de info van een webpagina en typ het dus niet zelf in.

Groetjes

Werkt het onderstaande misschien?

Eerst celformaat op tekst zetten en dan plakken speciaal en en de optie tekst.

Goede opmerking, het werkt.

Nu nog 1 vraagje:

Heb je in excel een vind en vervang commando?
Zodat ik met een 'programma' een aantal vind en vervang commando kan uitvoeren in 1 keer?
En bestaat er ook zo'n commando voor lege rijen te deleten?

Het is de bedoeling voor het bestand in bijlage, enkel de nummers onder elkaar te verkrijgen. Dat doe ik nu met vind en vervang, maar elke meer met control f en vervangen is ene beetje omslachtig. Daarbij zou zo'n commando wel gemakkelijk zijn. Het tweede zou nodig zijn de cellen met bvb DECEMBER en NOVEMBER te deleten.

Groetjes

Bijlagen

Met extra kolommen en een filter kom ik tot dit resultaat.
Het zal denk ik nog wel eenvoudiger kunnen maar dat laat ik aan een ander over.

Bijlagen

Bedankt dat je die excel file gemaakt hebt, maar kan je me ook eens in het kort vertellen hoe je het gedaan hebt.

Ik moet dit proces nog een aantal keer herhalen en kan het moeilijk hier telkens omgooien en het door jullie laten doen. Daarnaast leer ik graag bij =p

Hierbij ook een mogelijkheid zonder hulpkolom, maar matrixformule.
Als ik het goed begrepen heb tenminste.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan