werken met iframe

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobMan

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
Hoi!

Ik wil graag een iframe plaatsen op mijn website wat dan vervolgens afhankelijk is van welke knop of tekst op de website is aangeklikt. In onderstaande geval bijvoorbeeld dat de inhoud van de iframe veranderd wanneer een van de woorden daar boven is aangeklikt.
Kan dat?
Welke code is daarvoor nodig?

HTML:
<html>

<head>
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<li>tekst 1
<li>tekst 2
<li>tekst 3
<table>
  <tr>
      <td height="250" width="800"><iframe src="http://www.helpmij.nl" width="100%" height="100%"></iframe></td>
  </tr>
</table>
</body>

</html>

Laatst bewerkt:
Volgens mij ben ik eruit ... na een hoop zoekwerk heb ik toch gevonden wat is moest weten.
De code die ik bedoelde is dit:
Name
Met dit element kun je je iframe een unieke naam geven, waarmee een link naar het iframe kan verwijzen. In je link zet je dan <a href="pagina.htm" target="frame1"> Hierbij is frame.htm de webpagina en frame 1 de naam van het iframe. Op deze manier zorg je ervoor dat de link in het iframe verschijnt.
Indien dit niet klopt, graag een reactie maar ik ga het nu toepassen en kijken of het effect heeft...

RobMan,
Correct buiten dat:
In je link zet je dan <a href="pagina.htm" target="frame1"> Hierbij is frame.htm de webpagina en frame 1 de naam van het iframe. Op deze manier zorg je ervoor dat de link in het iframe verschijnt.
Hierbij is frame.htm de webpagina fout. pagina.htm is de webpagina die getoond wordt in frame1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan