Werken met layers en behaviors in Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

joojoo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2006
Hoi,
voor de opzet van een website heb ik gebruik gemaakt van layers. Met de behavior "Show-Hyde Layers" is het mogelijk via een menustructuur layers zowel zichtbaar als onzichtbaar te maken. Het eerste probleempje waar ik tegenaan loop is dat bij het laden van de site alle "onzichtbare" layers even zichtbaar zijn. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Met een andere behavior "Set tekst of layer" zou het mogelijk moeten zijn om bv een HTML file te laden in een vooraf bepaalde layer. Mij lukt dit alleen met tekst. Volgens de helpfunctie zou je met deze behavior dus een complete HTML file kunnen aanroepen. Zoiets als je doet met het aanroepen van files in een framestructuur. Kan iemand mij op de goede weg helpen met het commando voor "Set tekst of layer"?
bedankt voor jullie meedenken, grt. Jan

Als je in de pagina in de style "visibility: hidden " zet moet het ook bij het laden onzichtbaar zijn. Ik ken dreamweaver niet zo goed, maar ergens staat denk ik iets wat hierop lijkt:

.layer1 {
font: nogwat;
border: flat;
}

Als je daar dus dit van zou maken:

.layer1 {
font: nogwat;
border: flat;
visibility: hidden;
}

moet hij bij het laden ook onzichtbaar zijn denk ik, ik denk dat hij het nu in de onload van de body onzichtbaar maakt ofzo

Dreamweaver en layers

Je hebt gelijk dat er bij onLoad aangegeven wordt of een layer zichtbaar of onzichtbaar moet zijn. In het script staat:

Code:
<body onLoad="MM_showHideLayers('Toplogo','','show','Menu','','show','Inhoud','','show','Logo','','show','Adres','','show','Rboven','','show','Plattegrond','','hide','Contact','','hide','Opleiding','','hide')">

Dus onLoad geeft aan dat er enkele layers 'hide' moeten zijn. In de praktijk zijn ze dat ook alleen tijdens het laden komen ze allemaal in een flits voorbij. En dat laatste zou noet moeten.

[Mod-edit] Code tag geplaatst. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij het werken met layers en de behavior "Show-Hyde Layers" blijkt dat de laatste gewijzigde layer als eerste wordt getoont. Heb je dus op enkele layers wat gewijzigd dan komen deze allemaal voorbij tijdens het laden van de pagina. Ik heb dit ondervangen door de belangrijkste pagina als laatste te wijzigen, deze wordt dan als eerste getoont. Verder kun je layers "sturen" door ze met 'z' een rangorde te geven. De voor jouw belangrijkste layers krijgen het hoogste nummer.
Blijf ik nog met de vraag zitten over uitleg over de behevior "set tekst of layer".

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan