• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werken met #N/B

• Onderwerp starter Onderwerp starter radar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

radar

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Hallo excel experts,

Een vraag van een groentje:
In bepaalde kolommen van mijn spreadsheet krijg ik in veel cellen waarde #N/B, hetgeen an sich geen probleem zou zijn, ware het niet dat ik met de "waarde" in deze kolom weer verder wil rekenen.
Dat lukt me niet.
Is er een manier waarmee ik in formule in andere kolom met deze celinhoud verder, of kan ik deze waarde op een of andere wijze vervangen door waarde 0 of ""(lege cel), zodat ik daar mee verder kan?

Groetjes,

Radar

Beste radar,

Dit kun je oplossen door gebruik te maken van de functie ISNB. Stel je werkt met vertikaal zoeken:
=vert.zoeken(A1;B1 : D10;3;onwaar) en dit levert een foutmelding op. Vervang dan de functie door:
=als(isnb(vert.zoeken(A1;B1 : D10;3;onwaar));"niets";vert.zoeken(A1;B1 : D10;3;onwaar))
Maar dan zonder de spaties :-)

Groeten,

Richard

Richard,

Yes!!
Ik ben aan het zoeken geweest naar een oplossing op basis van de uitkomst #N/B en ben niet meer teruggegaan naar de bron, de oorspronkelijke formule dus.
De aangereikte oplossing werkt perfect!
Dank je wel!:thumb:

ik blijf echter wel nog nieuwsgierig of je verder nog iets kunt met waarde #N/B, of kom je daar dan echt niet verder mee?

Groet,

Radar

Beste radar,

Helaas, daar kun je niets mee. De foutmelding #N/B betekent dat de waarde niet beschikbaar is voor de functie of formule. Excel kan er dus niets mee. Je kunt overigens foutwaarden met printen wel onderdrukken. Dat gaat via Bestand - Pagina-instelling - tabblad Blad, en dan Fouten weergeven als: "<" leeg" >"

groeten,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan