Werken met parseInt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Betibu

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2016
Deze oefening is opgelost! En: ik weet dat ik de code in kadertjes moet zetten, maar ik vind niet hoe dat kan: ik krijg maar één opmaaklijn, en dus niets waarop staat: zet js tag rond deze tekst.

Ik ben dit jaar een cursus Javascript begonnen. Een les kon ik niet volgen en nu ben ik verloren. Een heleboel oefeningen kan ik nu niet maken. Ik plaats er hier al eentje die ik niet weet op te lossen.
Maar ondertussen bleef ik verder zoeken en leren en eindelijk kon ik deze toch al zelf oplossen! Sorry. Ik plaats hierna de oplossing. Maar... ik kan nog LANG niet alle oefeningen! Mogelijk stuur ik volgende dagen nog oefeningen door, ik ben hard aan het studeren maar heb het soms erg moeilijk om de oplossing te vinden.

Opdracht: Een machine om je leeftijd te berekenen. Alleen geldig in 2016.
[js]
<body>
wat is je geboortejaar? <input id= "geboorte">
<button id="knop">klik hier</button>
<div id="resultaat">je bent nu</div>
<script>

window.onload = function () {
var geboortejaar
var huidigjaar
var leeftijd
document.getElementById ("knop").onclick = function () {
var geboortejaar = parseInt(document.getElementById ("geboorte").value);
var huidigjaar = 2016;
var leeftijd = huidigjaar - geboortejaar;
document.getElementById ("resultaat").innerHTML = leeftijd;
};
};
</script>
</body>[/js]

Laatst bewerkt door een moderator:
2 tips, aan jou met je cursus kennis uit te zoeken hoe en wat
dubbele declaraties / 'je bent nu ' + leeftijd

parseint voorbeelden

Suc6 :)

W3 schools

Hartelijk dank, maar ik ken W3 schools uit het hoofd, en andere tutorials, als ik een vraag stel is het omdat ik er zelfs met die hulp niet uit geraak. En het bleek uiteindelijk een stomme typfout. Zoveel zitten zoeken! Maar het hoort erbij, en ik kan nu werken met die getallen. Zit ondertussen alweer met andere problemen. Hopelijk kan ik het zelf (tutorials, yes, en zoeken naar typfouten, ook yes), anders plaats ik een vraagje. Nog bedankt!

Laatst bewerkt:
Ach, een heel klein software foutje kostte nasa een leuke 18 miljoen dollar. Nooit bevestigd, maar gezegd wordt dat het om een verkeerd minteken of verkeerd overline teken ging in de software. https://en.wikipedia.org/wiki/Mariner_1

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan