werken met partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

adnieuwenhuizen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
Ik heb onl;angs een nieuwe pc gekocht waarop standaard de harde schijf is opgedeeld in 3 partities. C-vista E-recovery en D
Weet iemand een handleiding voor het goed werken met partities??

Wil je weten hoe je ze anders indeelt? Of wil je weten waar je wat neerzet?

Vwb indelen: dit is afhankelijk van welk programma je daarvoor gebruikt.

Op C staat oha Windows en de geinstalleerde programma's

E-recovery moet je vanaf blijven, daar staan alle herstelbestanden (waarsch een HP-compu?)

Op D kun je het beste je persoonlijke bestanden als documenten, muziek, films, downloads, email, etc neerzetten. Mocht je windows er mee stoppen, dan kun je deze opnieuw installeren zonder dat je je zorgen hoeft te maken over je persoonlijke bestanden.

Bedankt voor de snelle reactie. De indeling is me wel duidelijk. We gebruiken de pc met 2 personen die uiteraard hun eigen documenten en bestanden willen opslaan. We hebben nu beiden een map aangemaakt op D maar weten eigenlijk niet goed hoe we goed opslaan. De geinstalleerde programma's staan allemaal op C.
Het is een Alternate pc maar dat maakt voor de recovery partitie toch niets uit denk ik.

Laatst bewerkt:
Als je twee gebruikersaccounts aanmaakt voor de aanmelding van Windows zie je allebei 'je eigen stukje' van de D-schijf. Kun je ook niets verkeerd doen.

Ik heb 2 gebruikers aangemaakt bij het installeren van de pc. Op de D zie ik echter niets.

Uit de helpfile:

U kunt elke map in uw gebruikersprofiel aanwijzen als een persoonlijke map. Dit betekent dat alle bestanden en mappen in deze map worden gemarkeerd als persoonlijk. In uw gebruikersprofiel bevinden zich onder andere de map Mijn documenten en bijbehorende submappen en de mappen Bureaublad, Menu Start en Favorieten.

Stapsgewijze procedure
Opmerkingen

Standaard zijn de mappen in uw gebruikersprofiel toegankelijk voor alle gebruikers van de computer.
Als u een map markeert als persoonlijk, kunt u de map of de submappen ervan niet delen via een netwerk.

Wellicht snap ik het niet; maar dit is toch voor C:'\?
Nogmaals mijn vraag is er ergens een handleiding voor het werken met partities?

Ik vind het maar een kromme vraag, "werken met partities", en weet niet wat er op te antwoorden.

Wat misschien handig is als jullie beiden je map van "mijn documenten" verplaatsen naar de D-schijf, en daarin submappen aanmaken voor Afbeeldingen, Muziek, Video etcetera. Die mappen zijn account-gebonden en zo blijf je uit elkaars vaarwater.
Zoals jullie nu samen vanalles op D gooien, kunnen jullie beiden hier aan en dat zal niet de bedoeling zijn, wel?

Als je dit wil doen dan laat het maar weten, je moet die map niet zomaar verslepen.

'Werken met partities' is wel een heel breed begrip. Volgens mij bedoel jij 'werken met 2 gebruikersaccounts' en daar is in de helpfile van windows vrij veel over te vinden.

Verplaats je map mijn documenten inderdaad naar D (rechtsklik op mijn documenten - eigenschappen) en maak voor iedere gebruiker (steeds opnieuw inloggen) de gewenste structuur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan