• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werken met verschillende werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenno

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2007
Hallo,

Ik ben benieuwd of er d.m.v. een (simpele) formule, gegevens uit een werkblad kunnen worden opgehaald.

Zie bijgaand bestand.

Er zijn 12 werkbladen, de maanden van het jaar ( in dit bestand heb ik slechts 2 maanden opgenomen en het werkblad Overview)
In cel C2 wordt de van toepassing zijnde maand aangegeven.

De maanden:
- In kolom A zijn namen die uit de specifieke maand moeten worden gehaald op basis van de datum (=Vandaag() ). Cel: C3
- In kolom B worden de data weergegeven
- In kolom C en D de tijden waarin gewerkt wordt
- In kolom E wordt het aantal gewerkte uren aangegeven
- Kolom G geeft het verdiende bedrag aan

Overview:
- Kolom B6:B10 geeft de namen aan die vandaag (in de maand augustus) hebben verdiend.

Wat ik graag wil is:
1. Dat op basis van (overview) cel C2 de gegevens uit de kolommen A t/m G (werkblad Januari .. December) worden opgehaald (40 posities ) op basis de datum (Overview cel C3)
2. Dat Kolom B6:B10 " een lijst automatisch wordt vervaardigd van degenen die "vandaag" hebben verdiend. (De namen in kolom A (werkblad Januari .. December) zijn steeds verschillend, vandaar dat ik in kolom B geen vaste waarden kan invoeren

Alvast dank voor je reactie.

Gr. Glenno

Bijlagen

Hallo,

Misschien zoiets?
Dit gedaan met power query en enkele slicers.

Bijlagen

In plaats van 12 werkbladen en 1 overzichtswerkblad kun je beter 1 werkblad met alle gegevens van alle maanden zetten (de database) en 1 werkblad waarin je een selectie naar believen van dagen/weken/maanden/kwartalen/periodes/jaren kunt tonen (draaitabellen, slicesr, grafieken, etc.)
Hoe beter je struktuur hoe minder formules, VBA of PQ je nodig hebt.

En in de allereenvoudigste vorm, alle data inderdaad op één werkblad en een filter op dat werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan