Werken oudere programma's met 64bits Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfranken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Berichten
349
Ik wil een nieuwe laptop kopen. Deze heeft windows 7 home premium als besturingssysteem en is 64 bits al geïnstalleerd. Blijkbaar is dat zo met alle nieuwe laptops van bijv. Compaq, HP en Acer. Ik heb daarnaar geinformeerd.

Op een voordracht door HCCnet werd geadviseerd om 32bits te nemen als je met oudere programma's of drivers wilt kunnen werken. In de winkel waar ik deze laptop wil kopen beweert men wat anders. Nl dat 32bits of 64bits alleen verschil maakt in het geheugen gebruik en niet met de te installeren programma's.

Ik zou graag willen weten welk risico ik loop dat mijn programma's niet meer werken. Bijv Microsoft Office XP.

Vriendelijke groet
Marij
 
Hoi !

Da's een risico met de 64-bits versie.

Hoewel: ik draai zowel Vista als Win 7 64-bits en heb er weinig problemen mee ondervonden.

Maar: ik draai Ultimate en dan heb je de uitwijkingsmogelijkheid naar de gratis te downloaden virtuele XP-versie, waarop bijv. m'n oude scanner draait.

Je moet zelf beslissen, maar er zijn nog genoeg systemen te koop met 3 Gig en 32-bits OS.

http://www.alternate.nl/html/catego...&&tn=HARDWARE&l1=Notebooks&l2=Alle+Notebooks&

Greetz,

Harry.
 
als misschien belangrijke mededeling dan. Sony vegas pro, heeft problemen met codecs en video te herkennen in 64 bit windows 7. ;)
 
Dank jullie. Ik ga het nog eens goed overwegen.
Groetjes Marij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan