werken vanaf ingevulde cell

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr_Miller

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2006
Berichten
20
Allen, wie kan mij helpen.

Misschien is het erg voor de hand liggend, maar zie het even niet.

Ik wil een berekeningen uitvoeren vanaf een cell waar een getal wordt ingevoerd, alleen deze cell is variabel. Dus als bijv Cell D12 wordt ingevuld, dan een berekening uitvoeren gemiddelde van cell D8 tot D16. Maar de volgende keer kan dit ook cell B20 zijn. De berekening die wordt uitgevoerd blijft wel hetzelfde.

Dit mag zowel in formule als in VBA..al denk ik niet dat dit in formule haalbaar is.

Alvast bedankt.
 
Het zou wel handig zijn als je ook het criterium erbij verteld die bepaalt van welke cellen het gemiddelde moet worden berekend.
 
Het zou wel handig zijn als je ook het criterium erbij verteld die bepaalt van welke cellen het gemiddelde moet worden berekend.[/QUOTE

Er zijn meerdere cellen al ingevuld. Als dan in cell D13 een getal wordt ingevuld. Dan vanaf deze ingevulde Cell een gemiddelde berekenen van 3 cellen terug en 3 cellen vooruit. Dus gemiddelde van de som D10 t/m D16. Hoeft niet perse dat al deze cellen ingevuld zijn.
D11 = 5
D13 wordt 18 ingevuld
D16 = 5
Gemiddelde van D10 t/m D16 is dan 4
 
Bijv.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
With Application
 .EnableEvents = False
   If Target.Column = 4 Then Target.Offset(, 1) = .Sum(Range(Target.Offset(-3), Target.Offset(3))) / 7
 .EnableEvents = True
End With
End Sub
 
Bijv.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
With Application
 .EnableEvents = False
   If Target.Column = 4 Then Target.Offset(, 1) = .Sum(Range(Target.Offset(-3), Target.Offset(3))) / 7
 .EnableEvents = True
End With
End Sub

Bedankt, ga hier verder mee aan de slag. Nog even kijken hoe deze precies in elkaar zit, maar kan nu al een stuk verder. Begrijp waarom de enableEvents op False moet. Nu alleen de regel zelf even uitwerken.

Nogmaals dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan