• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkend scrollwieltje in VBE.

Status
Niet open voor verdere reacties.

huijb

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 dec 2001
Regelmatig werk ik in VBE (Visual Basic Editor) en ergerde ik me aan het feit dat het scrollwieltje van de muis hierin niet werkt. Na wat zoeken heb ik iets gevonden bij Microsoft wat dit probleem verhelpt.

Download het bestand VB6MouseWheel.EXE en unzip het. Klik vervolgens op het bestand VBA Mouse Wheel Fix.reg en plaats het bestand VB6IDEMouseWheelAddin.DLL in de Windows map.

In het register is onder HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\VBA\ het volgende toegevoegd; VBE\6.0\Addins\VB6IDEMouseWheelAddin.Connect. (zie afbeelding)
attachment.php

In de laatste sleutel (VB6IDEMouseWheelAddin.Connect) zijn drie waardes toegevoegd tw. CommandLineSafe, LoadBehavior en FriendlyName.

Als je dit alles gedaan heb klik je op Start vervolgens op Uitvoeren en typ
PHP:
regsvr32 <pad>\VB6IDEMouseWheelAddin.dll (<pad> = typ hier de locatie waar je het bestand VB6IDEMouseWheelAddin.DLL in heb geplaatst.)
en klik op OK.

Start nu Visual Basic Editor.
Klik op Invoegtoepassingen en klik op Beheer van invoegtoepassingen.
Klik in de lijst Beheer van invoegtoepassingen op MouseWheel Fix.
Schakel het selectievakje Geladen/verwijderd en vervolgens het selectievakje Laden tijdens het opstarten in.
Klik op OK.

Bovenstaande is hier na te lezen.

Laatst bewerkt:
Mag ook, als het maar werkt. ;)

Mag ook, als het maar werkt. ;)

Inderdaad. De gebruikers zullen wel kiezen wat ze het gemakkelijkste vinden.

Maar dát het best gebruikt moet worden, staat buiten kijf. Ik kan niet meer zonder... :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan