Werkende instellingen aanbrengen op Sitecom router onmogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

StefVDW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2015
Berichten
1
Beste Forumleden,

Ik heb over de afgelopen jaren verspreid vele malen geprobeerd om verschillende wijzigingen aan te brengen op mijn router (via de site). Dit is tevergeefs nooit succesvol verlopen en ik ben ten einde raad. De wijzigingen betreffen: Het aanmaken van een 'static ip' en het forwarden van ports.

Laat ik beginnen bij het portforwarden. Ik heb voor verschillende games (zowel PC als PS3) geprobeerd een aantal ports te forwarden alleen dit heeft nog nooit gewerkt. Ik kan de gegevens/instellingen aanpassen naar mijn wensen, alleen werken ze nooit (hoewel ze wel aangepast weergeven staan). Ik gebruik uitleg van verschillende sites volgens welke het zo zou moeten werken, maar na het controleren zijn mijn ports nog steeds dicht.

Voor het maken van een static ip heb ik een soortgelijk probleem: Wanneer ik een programma (PortForward Network Utilities) gebruik om een static ip aan te maken blijkt dit achteraf niet te werken. Hier volgt het stappenplan dat ik doorga voor het maken van een static ip:

1. Het programma vind deze gegevens over mijn netwerk (sommige gegevens heb ik bedekt omdat ik niet weet of het veilig is om deze te delen op het internet, mocht dit nodig zijn dan deel ik ze) en ik druk op "make it static" PF Static IP (1).png

2. Ik klik voor alle keuzes de recommended keuze aan en klik vervolgens op "apply" PF Static IP (2).png

3. Het programma maakt het static ip aan, maar als ik vervolgens de lijst vernieuw staat er nog steeds dat mijn netwerk "dynamic" is en dus niet static. PF Static IP (3).png.

Ik heb voor dit probleem nogmaals mijn router gereset naar fabrieksinstellingen en ik hoop dat iemand mij hier kan uitleggen wat ik verkeerd doe en hoe het wel moet. Als er gegevens of screenshots nodig zijn om de situatie beter te begrijpen dan hoor ik dat graag.

Router: Sitecom Wireless Gigabit Router 300N X4

Stef
 
Laatst bewerkt:
De beste wijziging aan de sitecom o.a, 300n is het aanbrengen van een antenne.
Even openschroeven( eerst alle gegevens noteren omdat er schroefjes door het wachtwoordtekst lopen)
Dan aan de interne antenne een draad solderen en door de vele gaatjes naar buiten voeren.
Lengte van de draad minimaal 2 meter.
Snelheid bij mij verdrievoudigd. En dat met de goedkoopste standaard router van Ziggo.
 
Router

Nog even dit:
Bij kringloopwinkels kom je deze routers vaak tegen
als er glasvezel is aangelegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan