• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkende Keuzelijst met gefilterde data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xposure

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Goededag aan allemaal.

Na heel wat te hebben geGOOGLED ben ik nog steeds geen steek verder dus hopelijk zit hier iemand die me van mijn "slapeloze nachten" vraag kan helpen.

Ik wil namelijk het volgende voor elkaar zien te krijgen en waarschijnlijk zal het wel weer een hele simpele actie zijn maargoed.

Ik wil bv. op blad1 een sheet maken met in kolomA namen, B leeftijden, C Werktijden
Deze lijst wil ik met een autofilter gaan gebruiken zodat ik op basis van bv. werktijden kan zien wie er werkt. Nouja dit lukt me nog wel dat is de basis :)

Maar nu komt het....
Op blad 2 wil ik dat ik met een list box/keuzelijst de gefilterde namen kan kiezen met de informatie die er bij hoort. Dit lukt ook nog steeds alleen laat de lijst ook de namen zien die gefilterd zijn.

Heeft iemand enig idee wat een goede oplossing zou zijn voor dit probleem :confused:

Alvast bedankt voor het lezen ;)

Vullen van combobox1 met de gefilterde waardes uit het bereik A2 t/m A10.

Code:
ActiveSheet.ComboBox1.ListFillRange = ActiveSheet.Range("A2:A10").SpecialCells(xlCellTypeVisible).Address

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Toppie

:D Helemaal toppie :thumb:

Alleen moet ik nu de lijsten gebruiken die bij besturingselementen staan. Want als ik de lijsten van het formulieren blad gebruik blijft deze fouten geven.
En bij die optie had ik de mogelijkheid de selektie aan een cel te koppelen. Is dat ook mogelijk met de keuzelijsten die vanuit de besturingselementen komen?

In ieder geval hardstikke bedankt voor de supersnelle reactie... ik ben weer een stapje verder :thumb:

Voorbeeldbestandje (zonder gevoelige info) zegt meer dan duizend woorden ;)

Mvg

Rudi

:D Helemaal toppie :thumb:

Alleen moet ik nu de lijsten gebruiken die bij besturingselementen staan. Want als ik de lijsten van het formulieren blad gebruik blijft deze fouten geven.
En bij die optie had ik de mogelijkheid de selektie aan een cel te koppelen. Is dat ook mogelijk met de keuzelijsten die vanuit de besturingselementen komen?

In ieder geval hardstikke bedankt voor de supersnelle reactie... ik ben weer een stapje verder :thumb:

Tuurlijk.
Bij de keuzelijsten van de besturingselementen kan je de Value van die keuzelijst aan een cel doorgeven.
Bijv.:
Code:
Range("A1").Value = ActiveSheet.ComboBox1.Value

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dit kan toch ook via de eigenschap LinkedCell van een Combobox, niet ?

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan