Werkende pc met alleen moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MatthiWare

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Hallo ik moet een opdracht voor school doen over kaarten en poorten.

En daaruit heb ik geleerd dat het moederbord alle functies al geïntegreerd heeft dus (on-board).
En dat video & geluidskaarten aleen gemaakt worden omdat ze beter zijn dan wat de moederbord aanbiedt.
Dus nu is de vraag is het mogelijk om een werkende pc te hebben met alleen een moederbord (processor, geheugenkaart)

Alvast, bedankt!

een werkende pc moet bestaan uit:

- mobo (indien hij onboard video heeft alleen mobo, anders moet je een aparta videokaart hebben)
- geheugen
- processor
- harde schijf
- en een processorkoeler natuurlijk

jaja maar het ging om het principe, dat dus het moederbord eigenlijk een kaart is die alles inhoudt en je geen andere meer nodig hebt ;)

Maar toch bedankt

een werkende pc moet bestaan uit:

- mobo (indien hij onboard video heeft alleen mobo, anders moet je een aparta videokaart hebben)
- geheugen
- processor
- harde schijf
- en een processorkoeler natuurlijk

Och een XT van "vroeger" had (met geluk) 640kb geheugen onboard en hoefde geen echte koeler op de processor. een harde schijf was handig maar zeker niet noodzakelijk. als je maar een floppy had.
Maar wat is de definitie van werkend

En als een laptop het kan.... die heeft vaak ook geen extra kaarten.

tjah die hele oude zooi is van voor mijn tijd. Ik weet alleen de huidige standaarden. Vanaf het moment dat pci-e agp net begon te vervangen kom ik er eigenlijk een beetje in.

Laptops hebben meestal ook alles onboard ja.

Wel handig ook om een moederbord te zien werken, is een monitor:d

...geleerd dat het moederbord alle functies al geïntegreerd heeft dus (on-board).
Dus nu is de vraag is het mogelijk om een werkende pc te hebben met alleen een moederbord (processor, geheugenkaart)
Dat kan maar dan moet je het juiste moederbord uitzoeken; een die ook een videokaart geïntegreerd heeft naast een geluidskaart.
Minimaal heb je dan toch nodig een moederbord(je), processor, geheugenreepje en opslag (cd of harddisk).

Natuurlijk heb je daar weinig aan zonder
- Voeding
- keyboard met muis
- scherm
- eventueel een kast

maar dat was de vraag niet! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan