werkgeheuge wort gezien maar niet gebruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijne

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
beste,

ik heb zelf een acer aspire 5735Z met standaart 3gb werk geheuge en dit heb ik vervangen voor 4 gb werk geheugen.

maar als in nu in systeem kijk van windows 7 dan geeft hij aan dat hij 4 gb heeft maar dat hij maar 2.750gb kan gebruiken.

in het bios geeft hij ook aan dat er 4gb in zit en dat de video kaart 64 mb krijgt maar dit kan ik overigens ook niet veranderen.

wie kan mij hier mee verder helpen?

alvast bedankt.

gr tijne

ps heb de nieuwe verzie van het bios al op gezet.

een 32 bit machine ziet niet meer dan 3,2 gb geheugen
en heb je onboard VGA?? die snoept ook geheugen weg

Laatst bewerkt:
sorry maar dat meot ik toch tegen spreken want mijn vaste pc draait met 4gb met een 32 bit sys.

en daarnaast heb ik nu ook geen 3,2gb dus klopt er iets niet volgens mij.

sorry maar dat meot ik toch tegen spreken want mijn vaste pc draait met 4gb met een 32 bit sys.

en daarnaast heb ik nu ook geen 3,2gb dus klopt er iets niet volgens mij.

32 bit OS kan geen volledige 4GB aan spreken
hij kan meschien wel zien dat er 4GB in zit maar zal dit nooit volledig gebruiken

als je meer dan 3GB wil gebruiken heb je een 64 Bit OS nodig

Denk dat hier al beetje de oplossing staat(correct me if i'm wrong)met daarbij een 32b OS.

Intel Graphics Media Accelerator (GMA) 4500M: De Intel Graphics Media Accelerator 4500MHD (soms ook GMA X4500 HD genoemd) is een DirectX 10 onboard videokaart voor de GM45, GE45 en GS45 chipset van het Centrino 2 platform (Montevina). De chip heeft geen eigen geheugen, maar kan dynamisch gebruik maken van het RAM geheugen (tot 384MB).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan