Werkgeheugen OCZ 4GB 1066

Status
Niet open voor verdere reacties.

putjuh

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2007
Goedenavond,

Ik heb al een tijdje een pc, maar ik heb vandaag mijn werkgeheugen uit willen breiden van 2gb [Kingston] naar 4gb [OCZ]..

Ik heb een moederbord XFX 780i met windows Vista 64 bit.

Als ik mijn werkgeheugen geplaatst heb en ik wil mijn pc opstarten, krijg ik na het laden van windows een blue screen of death. Ik start mijn pc op, dan doet die het voor ongeveer 2 minuten en krijg ik dat scherm weer en daarna kom ik windows niet meer in. Heel de tijd blue screen of death.

Als ik 2 gb in mijn moederbord steek en dan opstart doet die het wel, maar zodra er meer bij komt gelijk blue screen of death.

Wat zal hier de oorzaak van zijn? Ligt het aan het werkgeheugen.. Ik heb het al vaker gehad, terug gegaan naar de winkel en nieuwe van een ander merk gehaald en precies hetzelfde effect. Zal het dan aan mijn moederbord liggen? Maar er staat toch overal dat ik wel 8gb aankan op mn moederbord.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

M.v.g Jan-Willem

Patrickt bedoelt het Cas lvl van het geheugen.
heb je de Hotfix geinstalleerd voor 64bits dat die meer dan 2GB kan zien
want veel mensen hebben er last van.

http://support.microsoft.com/kb/929777

Installing Steps

1. Download Hotfix from link above
2. Install hotfix once done downloading
3. When it is done installing DONT restart, go to Start>Shut Down
4. Once your computer if powered down, turn off you PSU and unplug it just in case
5. Place the extra RAM sticks into slots on your motherboard
6. Close your case, plug in, turn on, boot up...cross fingures.

Hope this helps everyone having problems with Vista 64bit and 4gb of RAM!

Ik ben het nu aan het proberen,,

Bedankt!..

Ik ga nu mn pc opnieuw opstarten..

Je hoort zo of het gelukt is;)

Heb ik niet, na veel problemen op mijn werk met OCZ geheugen wat veel door ons ingebouwd werd hebben we na vraag gedaan bij OCZ zelf, en een van de medewerkers heeft aangeven wat ik hier boven zeg.

Kan een kopie van het maitje online zetten maar dat word zaterdag.

nee niet nodig
je bedoelt meschien dat ze Speciaal geheugen hebben gemaakt voor P45 want dat is wel zo.
maar wat daar boven staat klopt niet want op mijn MSI Nvidia chipset 750i Moederbord werkt het 100 %

EDIT
780i = DDR2
790i = DDR3
dus DDR2 :D

Ik heb de stappen gevolgd van bluray,, en hij doet het nog steeds,, ik zal hem straks weer opnieuw opstarten.. en kijken of die het blijft doen,, maar hij blijft nu al een tijd stabiel.. Ik laat het horen.

Nee, wat ik zeg bedoel ik wel. Is bevestig door een OCZ medewerker. lijkt mij dat hij weet waar hij over praat. E-mailtje zal ik online zetten.

Hoi,

(Als de tip van BluRay niet het gewenste resultaat geeft)

- Controleer de modules op defecten
- Zijn de modules in de juiste slots geplaatst (in de slots met dezelfde kleur, kijk de handleiding hierop na)
- Kijk op de site van de moederbordfabrikant of je een biosupdate nodig heb

Als alles goed is dan is er misschien sprake van een defect moederbord.

Modules ga ik checken op defecten.
Ja,, de handleiding eral bij gepakt om te kijken hoe of wat,, en dat zit er goed in;)
Biosupdate ga ik nu naar zoeken.

Ik hoop niet dat ik een defect moederbord heb, maar dat is latere zorg.

Bedankt!

Mijn systeem inmiddels alweer een keer opnieuw opgestart en nog steeds geen probleem:).. hij draait ook heerlijk..
Je weet het nooit met computers, het kan in 1 keer weer mis zijn, maar hij doet het nu nog steeds,, ik laat het weten al geeft die weer een Blue screen of death aan.

In ieder geval allemaal bedankt!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan