Werkgeheugen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rutgerscheelham

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2011
Ik heb laatst mijn werkgeheugen van mijn computer vervangen en het werkt niet!

Kan iemand mij helpen?

Hi!

Jou helpen willen we wel alleen gaat dat niet goed lukken als je zo vaag bent.

Je zegt nu net zo iets als: mijn band is lek en de nieuwe past niet! :-)

Hoi !

Tja, de meeste helderzienden hier zijn met vakantie......

Graag merk/type van je PC, idem dito van het geheugen, anders is er niets zinnigs over te zeggen.

Greetz,

Harry.

Ik heb een HP Compaq met een moederbord die DDR2 werkgeheugen nodig heeft en ik heb Corsair Geheugen ValueSelect DDR2,667-2GB werkgeheugen gekocht. Het paste dus ik had zoiets van dat het dan wel zou werken.

Hoi !

Tja, meestal werkt het dan, maar iedere PC-fabrikant heeft 'n lijst van geheugens, die voor de betr. PC worden aanbevolen.

Die werken dan gegarandeerd, maar aangezien je niet het exacte type van je Compaq weer geeft kan ik je niet verder helpen.

Greetz,

Harry.

Nu weten we wat je hebt. Nog een omschrijving van 'doet het niet' en we komen ergens. Start de computer bijv. wel op of hoor je alleen een paar piepjes. Kortom waaruit maak je op dat het niet werkt.

1 ) Wat voor een geheugen heeft er in gezeten ?
2 ) wat @RogerS al zij waar aan maak jij op dat het niet werkt (piepjes/error's/blauw scherm)
3 ) kijk eens in de bios ( zo dat je kan zien wat jou computer er op te zeggen heeft )

Er zat DDR2 werkgeheugen in, 512 mb. Dit heb ik geupgrade naar 1 van 2 GB

Ik merk dat het niet werkt omdat wanneer ik mijn pc opstart maakt hij piepjes.

In de bios kijken kan niet aangezien hij dus niet aan wil.

Welkom nog op Helpmij.nl:thumb:

Het juiste type van je Compaq zou nog fijn zijn.
Waar ik namelijk aan zit te denken(gezien er maar 512mb in zat)is dat mogelijk het maximale wat het slot aankan maar 1gb is.En je hebt er nu 1 van 2gb ingezet.Maar dit is nog een beetje voorbarig van me.
Gaarne dus het juiste typenr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan