Werkgeheugen probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gewoonjanisbezt

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2009
Hallo lezers,

Ik ben zo gezegd een gelukkige dat ik 2 pc's van mij naast elkaar heb staan(beiden werkend)
een van de twee is helaas vandaag geïnfecteerd geraakt met een virus.
ik heb dit redelijk onder controle weten te krijgen, alleen zit ik nu met een probleempje.
Ik heb bijna het virus uit mijn computer, maar op 1 bestand na.
dat zit in het werkgeheugen. Ik heb zo geen id hoe ik in het werkgeheugen kan komen om dit te verwijderen. Mijn virus scanner (NOD32) laat het ook afweten. de rest van het virus het ik zowel handmatig verwijderd als met behulp van m'n scanner, alleen die uit het werk geheugen weigert mijn andere pc te verwijderen. Dus mijn vraag is: Hoe kan ik in het werkgeheugen komen om het betreffende bestand te verwijderen? of is er toevallig nog een andere manier die beter/makkelijker is?

bij voorbaat dank,

Jan

Als het in het werkgeheugen zit, dan zou de pc uitzetten voldoende moeten zijn, stroom eraf en alles is leeg. Dus dat zal het wel niet zijn. Anders kan ik je het programma unlocker aanraden (klik). Hiermee krijg je het wel weg. Handmatig opzoeken, op delete drukken, bij een foutmelding zal unlocker vanzelf ingrijpen.

Ik gebruik AVAST FREE en daar zit een optie in die bij het opstarten van xp VOOR alles ingeladen wordt eerst scant en ook verwijdert.(dus voor het in het geheugen geladen wordt)
Kweet niet of het werkt bij jouw virusscanner?

Als het in het werkgeheugen zit, dan zou de pc uitzetten voldoende moeten zijn, stroom eraf en alles is leeg. Dus dat zal het wel niet zijn. Anders kan ik je het programma unlocker aanraden (klik). Hiermee krijg je het wel weg. Handmatig opzoeken, op delete drukken, bij een foutmelding zal unlocker vanzelf ingrijpen.

bedankt voor je advies, alleen nou weet ik nog niet waar het werkgeheugen zit dus schiet ik er nog weinig mee op al werkt de unlocker wel op een aantal bekende gesloten mappen (ondanks mijn beheerder status).;)

je werkgeheugen is je ram en een deel van je page-file en die kan je niet zomaar opzoeken via je verkenner en het virus unlocken.
Misschien kan je avast installeren of via een bootable cd opstarten en zo hem verwijderen?

je werkgeheugen is je ram en een deel van je page-file en die kan je niet zomaar opzoeken via je verkenner en het virus unlocken.
Misschien kan je avast installeren of via een bootable cd opstarten en zo hem verwijderen?

haha, jah dat 't m'n ram was, was ik al een tijd achter.:p
alleen leuk dat je dat nu zegt van avast en een boot-cd, dat zijn juist de twee dingen die niet gaan werken op m'n andere pc. Het virus blokkeerd de cd/dvd-lades (doet net alsof de pc die helemaal niet heeft) en avast detecteerd het virus jammer genoeg niet. Ik ben zelf ook nog wat aan het zoeken gegaan, alleen dat heeft wederom niks opgeleverd.
oh trouwens de trojaan waar ik last van heb is Win32/Rootkit.Agent.ODG een zeer irritant stukje rotcode.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan