Werkgroep opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrnrdsJng

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Sinds kort heb ik een router de geprezen en beruchte experiabox!
Het internet gaat overigens prima.
Waar ik problemen mee heb is de koppeling van twee PC's via dit ding en een PTC kabel.
XP opent de werkgroep niet en popt met de onzinnige mededeling dat ik niet de juiste machtigingen heb. Dat is zoals welbekend een verlegenheids diagnose. Als ik een van de twee PC's wil zien dan moet ik een gerichte zoekopdracht geven met de naam van de PC. Anders vindt het stomme ding het niet. De router zelf verschijnt slechts zelden in de werkgroep. Ik meen dat ik toch wel iets van computers afweet maar dat krakkemikkige netwerk is echt een ergernis. De opzet is gewoon dat ik van de printer gebruik kan maken die natuurlijk maar aan een PC hangt. Nu heb ik DHCP ingesteld. Een vast adres werkt ook niet. Pingen gaat prima. De Firewall is ook geen probleem. Maar, de router dient adressen uit te delen. Xp heeft de gewoonte de eerste of snelste PC tot master te bombarderen. Kun je iets aan doen in het register. (domainmaster= false) Maar het lost niets op. Waarom werkt dat boeltje zo hopeloos? Net - werk het werkt - net. (of net - niet)
Je zou het N:evil: jetwerk kunnen noemen.

Bedankt voor de reacties. Helaas lijkt niets de gewenste resultaten op te leveren.
Wel heb ik iets bereikt met:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NetBT\Parameters]
"DhcpNodeType"=dword:00000008

Hiermee zet je de connection op Hybride, standaard is dat 00000002
Soms komt die key niet voor maar mag je hem wel adden. Controleren na restart met IPCONFIG /ALL

Nu opent de werkgroep zonder protesten maar alleen zie je de tweede PC niet opduiken, wel de folders, maar niet als lid van de werkgroep? De router is ook spoorloos. IPCONFIG /ALL laat alleen de eigen gegevens zien en is dus blind voor de verdere devices. Uiteraard zijn allen ingedeeld in dezelfde werkgroep.

Terwijl een simpel programma als Colasoft Mac Scan in een wip alle devices laat zien. Waarom is XP dan zo stupide?

Overigens maakt het niets uit of een vast Ipadres wordt gebruikt of DHCP.
Mapping heb ik geprobeerd geldt alleen voor folders. Maar, ik wil ook b.v. de dvd en printer delen. Als je die niet eens te zien krijgt? Het enige is een zoekopdracht met naam of ip adres, dan ziet het stomme ding wel dat hij niet alleen op de wereld is en verschijnt de 2e PC ook in de browser.

BrnrdsJng

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan