werkgroep verandert

Status
Niet open voor verdere reacties.

boeffie

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Ik heb van mijn werk laptop XP PRO de werkgroep(domain) verandert. Van V......l naar MSHOME hier heb ik geen gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd (zo ver ik weet) en na herstart kom ik niet meer in mijn laptop. Administrator password heb ik niet, heb dus een serieus probleem.

Iemand enig iedee hoe ik de laptop weer aan mijn werk domein gekoppeld krijg ipv de MSHOME. Alvast bedankt

Hoi !

Administrator-password opvragen bij de systeembeheerder op je werk lijkt me het makkelijkste !

In de veilige modus zal ook wel om het ww gevraagd worden.

En om op de laptop van je werk te gaan rommelen lijkt me niet echt verstandig...

Greetz,

Harry.

En om op de laptop van je werk te gaan rommelen lijkt me niet echt verstandig...

.

dat snap ik ook wel. De bedoeling was om de laptop mee te laten draaien in het thuis netwerk, dat ging dus even anders.

Iemand nog een ander iedee?

Hoe logde je eerder in op je laptop? Met een (lokaal gecached) Domein account?

En nu heb je het apparaat uit het domein gegooid, en dus kom je er niet meer in. Is dat goed samengevat?

Ook al kun je inloggen, je zult zowiezo zelf niet in de gelegenheid komen om het apparaat weer terug te zetten naar dat D....I domein, want daarvoor moet er contact zijn met de domeincontroller (kan dus alleen op je werk gedaan worden). Bovendien zal de beheerder daar eerst het 'oude' computeraccount uit het domein moeten verwijderen voordat dat lukt.

Daarnaast kan het resetten van (Administrator) wachtwoorden (via password-reset tools) repercussies hebben op draaiende services op je laptop, dus ook dat is niet aan te raden. En zelfs al zou je die repercussies nog kunnen fixen, en krijg je een probleem, en de beheerder wil op je laptop inloggen op het lokale Administrator account en het wachtwoord blijkt daarvan gewijzigd, dan zal de beheerder daar ook niet, uhm, 'blij' mee zijn.

Samenvattend: Ik vrees dus dat je met je billen bloot zult moeten op je werk...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan