Werkgroep verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeeZet

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
In "Mijn Netwerklocaties" heb ik twee werkgroepen. Ik krijg er een met geen mogelijkheid verwiujderd. Weet iemand hoe dat moet?
PeeZet

Stel je eerst de vraag of er niet gewoon 2 werkgroepen op je lokale netwerk aanwezig zijn? Meest grondige methode is alle pc's op je lokale netwerk langs te lopen, en kijken tot welke werkgroep ze behoren.

Tijs.

Werkgroep

Hoi Thijs
Mijn vraag klopt; ik heb maar 1 werkgroep.
Groeten,
PeeZet

Zoals dnties al aangeeft: als er 2 werkgroepen zijn, betekend het dat er ergens in je netwerkje nog een pc hangt die lid is van een andere werkgroep. Spoor die pc op, verander de netwerknaam en probleem opgelost.

Ik ben het met de vorige poster eens dat er iets op het netwerk moet rondhangen dat staat onderdeel is van de 'verkeerde' werkgroep.

Breid je zoektocht uit naar alle apparaten die een ip-adres hebben, dus ook netwerk-aangesloten externe harde schijven, routers, netwerk-aangesloten printers etc. Ook daar kan een werkgroep zijn aangegeven.

Wat je zowiezo zou kunnen proberen is dubbelklikken op de 'verkeerde' werkgroep, en kijken wat zich daarin bevindt. Krijg je wat te zien, dan zou dat je een idee kunnen geven welk apparaat/server/printer/etc. de 'schuldige' is van het adverteren van de werkgroep.

Krijg je een foutmelding bij dubbelklikken van de 'verkeerde' werkgroep, meld dan welke foutmelding precies (schermafduk mag natuurlijk ook).

Tijs.

Werkgroep

Hoi Tijs
Bij het klikken op de werkgroep naam krijg ik de volgende foutmelding:
"Werkgroep is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wlt weten of u toegangsmachtigingen hebt. Ongeldige computernaam."
Kun je hier wat mee?
Groeten,
PeeZet

Geen idee zo snel.

Ik vrees, nu je geen informatie uit die werkgroep zelf hebt kunnen krijgen, dat je toch gewoon alle netwerk-aangesloten apparaten zult moeten nalopen.

Tijs.

Het laatste advies klopte: de router was op deze werkgroep ingesteld.
Dit aangepast en de werkgroep verdween.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Groeten,
PeeZet

Bedankt voor de uitgebreide terugmelding en het markeren van de vraag als opgelost.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan