Werkgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bogey0

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
Berichten
11
Ik heb een windows netwerk met daarin 3 Windows XP machines. Op een van deze machines deel ik de harde schijf en daar heb ik een netwerkverbinding mee gemaakt en deze de naam z: gegeven. Dit werkte allemaal erg goed tot eergisteren. Om de een of andere vage reden kan nu een machine niet meer verbinden met de netwerkschijf.

Ik heb de machine al geprobeerd terug te plaatsen in de werkgroep (middels de wizard thuisnetwerkmaken) en heb ook meerdere malen geprobeerd om te verbinden met de netwerkschijf maar niks lukt. Ook als ik via Mijn netwerk lokaties => Volledig netwerk => Microsoft Windows-netwerk op het netwerk klik gaat de machine zoeken maar zegt altijd dat het netwerk leeg is!

Als gebruik maak van MSTSC om te verbinden lukt dit niet als ik machine naam gebruik maar wel als ik het ip adres gebruik ( er is dus nog wel verbinding).

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Of weet iemand in welke richting ik moet moet zoeken om dit vervelende prbleem op te lossen?

Bij voorbaat mijn dank.

Gr.
 
Snelle fix om te proberen:

Maak een Y: schijf verbinding m.b.v. het ip-adres van de 'server' ipv. de 'naam' van de server:
Start -> Uitvoeren -> CMD.EXE
Net use Y: \\1.2.3.4\naamvangedeeldemap /persistent:yes
exit

Natuurlijk 1.2.3.4 vervangen door het ip-adres van de delende computer en naamvandegedeeldemap vervangen door de juiste netwerkbenaming van de gedeelde map.

Kijk of je zo via de Y: schijf wel bij de gedeelde map kunt komen.

Andere mogelijkheid is: Start -> Uitvoeren -> \\1.2.3.4
en dan rechtklikken op de gedeelde map en kiezen voor Netwerkverbinding maken

Succes

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan