Hoi, Ik wil m'n database te laten gebruiken door 2 groepen waarbij de ene groep minder machtigingen heeft dan de andere. Na het doorlopen van de wizard beveiliging op gebruikersniveau moet er bij het aanmelden naam en wachtwoord worden ingevoerd, tot zover werkt het vrij aardig. Nu heb ik 2 vragen, als eerste, hoe zorg ik ervoor dat alleen de database die ik beveilgd heb met wat hierboven beschreven is gebruikt maakt van het werkinformatiebestand ( wat bij de wizard is gebruikt). Als ik namelijk een nieuwe (lege) database maak of een andere bestaande database, open maakt hij gebruik van het werkinf.bestand wat gemaakt is met de wizard in een andere database en moet me dus aanmelden ! (kun je het volgen
).hoe los ik dit op.
De 2de vraag: als ik aanmeld met een gebruikers account waarbij die account geen rechten heeft om een formulier te openen, dan kan hij het toch openen ! zelfs in ontwerpweergave, maar kan het niet wijzigen.
Hoe los ik dit op ( met de veronderstelling dat ik de juiste rechten heb aangevinkt en ik aangemeld ben als beheerder).
Alvast bedankt.
mvrg
Daneron

De 2de vraag: als ik aanmeld met een gebruikers account waarbij die account geen rechten heeft om een formulier te openen, dan kan hij het toch openen ! zelfs in ontwerpweergave, maar kan het niet wijzigen.
Hoe los ik dit op ( met de veronderstelling dat ik de juiste rechten heb aangevinkt en ik aangemeld ben als beheerder).
Alvast bedankt.
mvrg
Daneron