Werking geheugen ME to.v. XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Gebruik nog altijd WinME en over het algemeen naar tevredenheid. Werk veel met Adobe Photoshop en loop elke keer weer aan tegen het feit dat het geheugen (512 MB) vrij snel is opgesoupeerd. Adobe is weliswaar een geheugenvreter, maar het ligt aan het beheer. Van ME is tenslotte bekend dat het geheugen niet echt goed wordt beheerd. Hoe is dat in XP, dus hoe verhoudt ME zich t.o.v. XP of andersom.

XP (en trouwens ook Win2K) gaan daar veel beter mee om dan ME.
Dus als je dit vraagt, omdat je hoopt dat het installeren van XP je probleem oplost. Ik denk het wel.

Groetjes,

Pieter

XP en geheugen

Oke. Bedankt. Maar dan moet ik m'n probleem met de Matrox G550 oplossen. Ik heb al geprobeerd XP te installeren, maar elke keer loopt het af met een totale systeem crash. Ik krijg de matroxdriver (de meest recente) niet geinstalleerd met het resultaat van de systeemcrash. Ik heb nu de meest recente BIOS geflashed. Denk je dat ik nu van het conflict XP en Matroxdriver af ben ?

XP over ME installeren

Ik heb nog wat klussen te doen op de PC. Ik ga over ongeveer twee weken opnieuw proberen XP over ME heen te installeren. En dan maar hopen dat het goed gaat. Als ik er al aan denk al die programma's en instellingen weer opnieuw te moeten installeren.
En wat de Matrox betreft. Ik ben dan benieuwd wat XP doet als ze de drivers van ME traceert. In principe moet je altijd eerst de oude drivers verwijderen (wordt door de fabrikant Matrox nadrukkelijk geadviseerd). XP heeft de Matroxdrivers overigens NIET(installeert dus de default VGA-kaart), ik heb de betreffende drivers van de site van Matrox moeten halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan