• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkloosheidspercentage bepalen in cumul

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
beste,
in bijlage een bestand welke ik moet uitwerken...

het gaat over de berekening van de percentage werkloosheid per dag, per afdeling, per maand...

ik sukkel vooral met de derde kolom per afdeling... daar moet per dag een percentage komen van de werkloosheid tot op heden... dus de optelling van de voorbije werkdagen, en daarvan het percentage... mijn vermoeden is dat de formule te omslachtig is, of het ganse bestand zelfs :)

ik geraak er maar niet aan uit, zit al met koppijn!

wie o wie kan dit es bekijken?

groeten,
spiesse

Bekijk bijlage werkloosheid.xlsx

Beste Spiesse,
Plaats in Cel K8 onderstaande formule :
Code:
=SOM($I$7:$I8)/($I$2*$A8)
Kopiëer deze formule verder naar onder.

hey alberto,
ziet er goed uit... heb een als()functie toegevoegd voor de weekenddagen (gezien als werkdag) niet mee te tellen en zo geen #deel-fout te krijgen...

heb je mss nog een makkelijke manier om de werkdagen te tellen tov de kalenderdagen?

alvast bedankt voor het meedenken!

spiesse

Beste Spiesse,
Dit kan met onderstaande formule :
Code:
=NETTO.WERKDAGEN(DATUM(2012;1;1);DATUM(2012;1;31);0)

thx alberto, maar ik zou iets willen vinden om in kolom A de dagen te laten volgen dewelke werkdagen zijn... weekenddagen geen getal, de rest wel volgend op elkaar...
iets in de zin van: als datum geen weekenddag is, dan optellen, weekenddagen leeglaten...

zou dit lukken?

Beste Spiesse,
Met deze VBA code kun je de weekdagen invullen + optellen, één nadeel als de maand begint met een weekdag begint deze code in te vullen op B1. Ik krijg niet gevonden hoe je in Cel B4 begint in te vullen.
Code:
Sub DatumsPerMaandZonderWeekends()
Dim Start As Date, Off As Date
Dim y%, i#
Columns("A:B").ClearContents
Start = InputBox("Start Date:")
Off = InputBox("End Date:")
For i = Start To Off
    y = y + 1
        If Weekday(i, 2) < 6 Then
        Cells(y, 2) = Format(i, "mm-dd-yy")
        Cells(y, 1) = "=IF(RC[1]="""","""",COUNTIF(R1C2:RC2,"">0""))"
        ElseIf Weekday(i, 2) = 6 Then
        y = y - 1
        Else:
        y = y + 1
    End If
Next i
End Sub

hey sa11, hey alberto,

thx voor de formule!

kan en mag ik iets verder gaan in die formule en een aanpassing vragen? bestaat de mogelijkheid om de vakantiedagen van het bedrijf als niet netto-werkdag te aanzien?

dus bedoelende dat bv in de eerste week van februari de woensdag een verlofdag is, dat deze niet wordt meegeteld (overgeslagen dus)?

bestaat deze mogelijkheid? dit zou de perfectie benaderen voor het jaaroverzicht!

thx in advance!!!!
spiesse

@Spiesse,
ik heb 2 kolommen ingevoegd. de formule aangepast en uitgebreid.
kijk wat je ervan vindt.

succes..

Bijlagen

jup sa11,

dit is super! aan de hand van dit kan ik een volledig jaaroverzicht voorleggen! prachtig!
bedankt voor de geboden hulp!

greets spiesse

ik zet deze op opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan