• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkmap dubbelzijdig printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marjonj

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Weet iemand hoe ik een werkmap in Excel dubbelzijdig kan printen? Alle werkbladen selecteren en/of bij het afdrukmenu kiezen voor het afdrukken van de hele werkmap hebben geen enkel effect. De printer blijft enkelzijdige afdrukken maken. Als op een werkblad meerdere pagina's staan worden deze wel dubbelzijdig afgedrukt.

M.i. wordt ieder werkblad als een aparte printopdracht gezien. Ik heb het hier eventjes nagedaan, maar de printer op off-line gezet. Je ziet dan ook 3 aparte printopdrachten staan, want ik heb 3 werkbladen..
Volgens mij niet op te lossen.

per werkblad bij pagina-instellingen instellen op dubbelzijdig printen, dan alle werkbladen selecteren, vervolgens bij je printermenu ook dubbelzijdig aangeven. Zo doe ik het altijd (Excel 2002).

succes Rob

Afdrukken

Bedankt voor de reacties. Het zal inderdaad wel zo zijn. Het gekke is dat in het helpmenu van Excel bij het afdrukken van "Geselecteerde werkbladen" wordt aangegeven dat elk werkblad op een nieuwe pagina begint, maar bij "Hele werkmap" staat dit niet (zie hieronder) vandaar dat ik in de veronderstelling was dat het wel zou moeten kunnen.

Hier geeft u op welk gedeelte van het document u wilt afdrukken.

Selectie
Hiermee drukt u alleen de cellen en objecten af die op het werkblad zijn geselecteerd.

Hele werkmap
Hiermee drukt u alle werkbladen met gegevens in de actieve werkmap af. Als een blad een afdrukgebied heeft, wordt alleen het afdrukgebied afgedrukt.

Geselecteerde bladen
Hiermee drukt u elk van de geselecteerde bladen af. Elk blad in de werkmap begint op een nieuwe pagina. Als een blad een afdrukgebied heeft, wordt alleen het afdrukgebied afgedrukt. Als er een grafiekobject is geselecteerd, wordt deze optie gewijzigd in Geselecteerde grafiek.

Rob,

Je tip werkt!

Hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan