• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkmap en werkblad beveiligen

• Onderwerp starter Onderwerp starter zzmak
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zzmak

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Hallo,
Ik ben een beginneling en heb een excelbestandje gemaakt die ik wil bveiligen tegen veranderingen en aanpassingen.
Is het mogelijk, om een werkmap en werkmap in één handeling te beveiligen, i.p.v. elke werkblad te moeten beveiligen.

B
bvd André

hoi André;

Als ik je goed begrijp wat je wilt, kun je dit gewoon vinden in je menubalk EXTRA, BEVEILIGING, WERKMAP BEVEILIGEN.
Ik hoop dat dit is wat je wilt.
Succes!

Groeten Jaap

hallo Jaap,

Dat heb ik kunnen vinden, maar ik heb in de werkmap 52 werkbladen en als ik die allemaal één voor één in moet schakelen, dan ben ik nog wel ff bezig.

Groet André

Dag André

Voer deze macro eens uit:

Code:
Private Sub Allesvergrendelen()
Dim wSheet As Worksheet
    For Each wSheet In Worksheets
            wSheet.Protect Password:="jouwpaswoord"
        End If
    Next wSheet
End Sub

Verander wel eerst "jouwpaswoord".

Wigi

Hallo Wigi,

Sorry, ik ben maar een beginneling. Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb het zip bestandje meegezonden. Nog niet alle 53 werkbladen zitten er bij, ik wil graag eerst het andere gedeelte voor elkaar hebben, alvorens ik verder ga.

bvd André

Bijlagen

Doe in je bestand Alt-F11.

Ga in de Project explorer naar je bestand, dubbelklik erop.

Doe Insert > Module.

Plak de code.

Sluit het VBA venster.

Doe Alt-F8 en voer de zojuist 'gecreëerde' macro uit.

Lukt het?

Wigi

het spijt me, ik weet niet wat ik verkeerd doe, ik kopieër de code, sluit het VBA venster, druk op alt-F8, maar er gebeurt niets. Ik sla het bestand op, maar de mappen blijven onbeveiligd. Ik moet ze nog één voor één beveiligen.

Geen verontschuldigingen nodig. We zijn hier om te leren en vergaarde kennis door te geven aan anderen die ook wat willen bijleren.

Over de vraag:

Als je eens deze code plakt, ipv de vorige code:

Code:
Private Sub Allesvergrendelen()
Dim wSheet As Worksheet
            wSheet.Protect Password:="jouwpaswoord"
    Next wSheet
    MsgBox "Klaar!"
End Sub

Voer de code nog eens uit op je bestand. Doe dit door Alt-F8 te kiezen, en dan de macro Allesvergrendelen aan te klikken. Klik op "Uitvoeren". Krijg je dan een schermpje met Klaar erop? Je kan enkel op OK klikken. Als je dat schermpje ziet weet je dat de code uitgevoerd is. (Zie laatste regel in de code: MsgBox "Klaar!" die ik heb toegevoegd.)

Het venster van Alt-F8 krijg je ook na kiezen van Extra > Macro > Macros...

Lukt het nu?

Wigi

Laatst bewerkt:
Hallo Wigi,

Het is gelukt, maar ik heb het "End if" weggehaald, want anders werkte deze macro niet.
Ik weet niet of deze "End if"van belang is. Nog een vraag, is het ook mogelijk door middel van 1 handeling de beveiliging weer uit te zetten.

bvd Andre

Mocht idd weg, was fout.

Code:
Private Sub Allesontgrendelen()
Dim wSheet As Worksheet
            wSheet.UnProtect Password:="jouwpaswoord" 'hier unprotect
    Next wSheet
    MsgBox "Klaar!"
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.