• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkmap gedeeltelijk opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan2007

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Geacht forum,

Ik heb een werkmap gemaakt met 4 werkbladen en diverse macro's. Deze werkmap zal ik als sjabloon gaan gebruiken. Als resultaat van dat gebruik zullen er elke keer 2 werkbladen zijn (van de 4) welke ik graag als resultaat wil bewaren onder een nieuwe unieke naam. Ik zou natuurlijk de gehele werkmap kunnen bewaren met de 4 bladen, maar dat zou onnodig geheugen ruimte in beslag nemen. Daarnaast wil ik de mogelijkheid hebben om deze 2 opgeslagen werkbladen later weer "in te lezen" in het sjabloon om ze weer te kunnen bewerken. Wat is een slimme manier om dat te doen?

Het is een heel verhaal maar ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken wat ik bedoel

Mvrgr

Jan2007

Laatst bewerkt:
Jan,

Wat bedoel je precies met later wil ik ze weer in kunnen lezen?
Kopieer je ze dan naar je oorspronkelijke blad?

Staan er formules in alle sheets of alleen in deze welke jij wilt kopieren naar een ander blad?

Misschien handiger om een voorbeeld te posten. Natuurlijk zonder prive gegevens.

Groet,
Ferenc

Jan,

Wat bedoel je precies met later wil ik ze weer in kunnen lezen?
Kopieer je ze dan naar je oorspronkelijke blad?

Staan er formules in alle sheets of alleen in deze welke jij wilt kopieren naar een ander blad?

Misschien handiger om een voorbeeld te posten. Natuurlijk zonder prive gegevens.

Groet,
Ferenc

Dag Ferenc,

Ja, met inlezen bedoel ik dat ik deze bladen weer kopieer naar het oorspronkelijke blad om daar wijzigingen aan te brengen m.b.v. de maro's in de werkmap. In alle bladen staan formules. Een voorbeeld bestand zou bestaan uit 4 werkbladen in een werkmap. Het eesrte blad bevat invoer van de gebruiker, het 2e blad bevat de resultaten van de invoer gecombineerd met gegevens uit de bladen 3 en 4. In het voorbeeld zou ik de bladen 1 en 2 appart willen bewaren (en vele andere bladen 1 en 2) en eventueel later weer terug kopieeren om wijzigingen te kunnen aanbrengen. (Vroeger bestond er in Lotus het commando file Extract waarmee je een gedeelte van een werkblad onder een apparte naam kon opslaan. Ik ben eigenlijk naar zoiets op zoek maar dan voor het opslaan van een werkblad)

mvgr

Jan2007

Een optie is om:
eerst de 2 bladen weg te gooien (nr 3 en 4).
hierna je blad op te slaan onder een andere naam.
(zie attachment)

Als je nu je gegevens weer wilt invoeren moet je uit je nieuwe bestand je regels kopieeren uit de twee verschillende bladen en deze plakken in de al bestaande 1e twee bladen.

Punt blijft wel natuurlijk dat in nieuwe document gegevens mist vanuit de andere twee bladen. Is het niet makkelijker om blad 3 en 4 in een ander document te plaatsen waarna iedere keer wordt verwezen door je documenten met blad 1 en 2 erin?

Groet,
Ferenc

Bijlagen

Een optie is om:
eerst de 2 bladen weg te gooien (nr 3 en 4).
hierna je blad op te slaan onder een andere naam.
(zie attachment)

Als je nu je gegevens weer wilt invoeren moet je uit je nieuwe bestand je regels kopieeren uit de twee verschillende bladen en deze plakken in de al bestaande 1e twee bladen.

Punt blijft wel natuurlijk dat in nieuwe document gegevens mist vanuit de andere twee bladen. Is het niet makkelijker om blad 3 en 4 in een ander document te plaatsen waarna iedere keer wordt verwezen door je documenten met blad 1 en 2 erin?

Groet,
Ferenc

Dag Ferenc,

Ik denk dat je 2e optie het beste is, ik moet dan nog wel het een en ander ombouwen, maar dat is geen probleem kost alleen wat (schaarse) tijd. Dank voor je inzet:thumb:

Mvrgr

Jan2007

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan