• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkmap kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

HierEnNu

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
Beste forumleden

Is het mogelijk om een vanuit een open beveiligde werkmap een kopie van diezelfde map te maken zodanig dat daarna de kopie niet beveiligd is?

Groeten,

M.

Uitproberen zou ik zeggen.

Ik weet niet of het kan, maar indien wel, wat is het nut dan nog van het beveiligen? Of ga je het paswoord mee opgeven?

Ik heb een een hoofdbestand dat slechts door 1 persoon bewerkt mag en kan worden. Echter, er zijn gebruikers die het bestand willen gebruiken om bepaalde scenario's toe te passen. In het verleden is dit veelvuldig in het hoofdbestand gebeurd m.a.g. dat niet meer duidelijk welke gegevens nu uiteindelijk in het hoofdbestand thuishoren. Ik wil dit voorkomen door gebruikers een kopie van het bestand te geven waarin zij kunnen rommelen. Het hoofdbestand blijft echter intact. Indien een gebruiker veranderingen of aanvullingen heeft dient hij deze door te geven aan de beheerder, die vervolgens in het beveiligde hoofdbestand de gegevens kan aanpassen.

Dus, wat is het nut van beveiligen: iedereen blijft met zijn tengels van het hoofdbestand, met uitzondering van de beheerder. En nee, het paswoord wordt niet meegegeven, de gebruikers kijgen een onbeveiligde kopie.

Je kan met SaveCopyAs een kopie maken.

Dan moet nog wel de beviliging eraf. Het zal ervan afhangen welke beveiliging er nu op zit (en eraf moet) welke code jij zal moeten gaan schrijven.

Zorg er ook voor dat de macro de de paswoorden opvraagt. Want als je ze in de code van het beveiligde bestand en je maakt een kopie, dan bevat de kopie tevens de paswoorden...

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan