Werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

james

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
als ik op een nw Werkmap wijs komt daar een kadertje
met de vlgd. tekst.

Hier mee kunt u bestanden synchroniseren als u twee computers gebruikt.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt , is het dan zo
als ik in een map op b.v. pc.1 iets aanvul , het dan automatisch ook in de map van pc. 2 aangevuld. ???
kan dit ook met meerdere pc's????

jamie.

Welke windowsversie gaat het om?

Ik heb het zelf nooit gebruik (te wazig vond ik) maar het idee was dat als je bestanden in de werkmap opsloeg dat het automatisch bijgewerkt zou worden.

Bestanden op verbonden computers synchroniseren met de Werkmap
Terwijl de computers met elkaar zijn verbonden, opent u de Werkmap op de draagbare computer en kopieert u de gewenste bestanden van de hoofdcomputer.
Bewerk de bestanden op de draagbare computer.
Wanneer u klaar bent met de bestanden, verbindt u de twee computers als u de verbinding hebt verbroken, opent u de Werkmap op de draagbare computer en voert u een van de volgende handelingen uit:
Als u alle bestanden wilt bijwerken, klikt u op Alles bijwerken in het menu Werkmap.
Als u alleen bepaalde bestanden wilt bijwerken, selecteert u de gewenste bestanden en klikt u op Selectie bijwerken in het menu Werkmap.
Opmerkingen

Als u via de Werkmap bestanden van uw hoofdcomputer naar de draagbare computer kopieert, moeten de twee computers via een netwerk of een directe kabelverbinding aan elkaar zijn gekoppeld.
Tijdens het bewerken van de bestanden hoeven de twee computers niet te zijn verbonden.

Bestanden op een verwisselbare schijf synchroniseren met de Werkmap
Plaats een verwisselbare schijf in een schijfstation van de hoofdcomputer.
Open de Werkmap en kopieer de juiste bestanden naar de Werkmap.
Sleep de Werkmap naar de schijf.
De bestanden in de Werkmap worden naar de schijf gekopieerd.

Verwijder de schijf uit de hoofdcomputer en plaats de schijf in een schijfstation van de draagbare computer.
Open de Werkmap op de schijf en bewerk de bestanden. Als u klaar bent met de bestanden en deze wilt synchroniseren, verwijdert u de schijf uit de draagbare computer en plaatst u de schijf in een schijfstation van de hoofdcomputer.
Open de Werkmap op de schijf en voer een van de volgende handelingen uit:
Als u alle bestanden wilt bijwerken, klikt u op Alles bijwerken in het menu Werkmap.
Als u alleen bepaalde bestanden wilt bijwerken, selecteert u de gewenste bestanden en klikt u op Selectie bijwerken in het menu Werkmap.

De status van een bestand in de Werkmap controleren
Open de Werkmap en selecteer vervolgens het bestand dat u wilt controleren.
Klik in het menu Bestand op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Bijwerkstatus.

Het gaat om 3 comp. in een netwerkje,
in alle 3 de comp. heb ik o.a. dezelfde gegevens staan in de map mijn documenten, en het zou erg prettig zijn als ze op alle 3 de comp. automatisch aangepast worden als ik op 1 comp iets bij vul.
het gaat hier om 2 pc's met XP prof.
en 1 x windows 98 SE

Kan / moet ik b.v. alle mappen die in de map mijn documenten staan een werkmap plaatsen en dat op alle 3 de comp zo doen , of ga ik nu helemaal de mist in????:(

James

Werkmap / synchroniseren

e.e.a. gelezen en behoordeeld hebbende,
krijg ik de ingeving dat ik misschien beter Syncroniseren kan gebruiken???

iemand hier ervaring mee??????

Het gaat dus nog steeds om 3 pc's
(2x XP prof.& 1x win98 SE.)waarvan ik alle mappen
(als het kan ook OUTLOOK EXPRESS)
graag automatisch onderling aangevuld zou zien .

grootste voordeel hiervan lijkt me dat als er 1 pc vastloopt de andere 2 alles nog op een rijtje hebben.
:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan