• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkmappen koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurienv

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2015
Berichten
20
Dag allemaal,

Ik kom helaas niet verder met het volgende:

Ik heb twee werkmappen.
Één werkmap met een database van contactgegevens (naam, woonplaats en etc) welke vaak wordt aangevuld.
En één met werkmap waarin de gegevens d.m.v. van gegevensvalidatie uitgelezen dienen te worden (het betreft dan b.v. een standaardbrief, waarin ik alleen graag de naam van een persoon uit de database selecteer en dat de resterenden gegevens erbij komen d.m.v. b.v. verticaalzoeken).
Nu zit er misschien nog een moeilijkheid in en dat is dat de lijst vaak wordt aangevuld met nieuwe data (personen) en dat deze ook gezien moeten worden de werkmap van de brief.
Mocht u het antwoord weten dan hoor ik graag van!
Mocht u nog aanvullende informatie willen hebben dan help ik u graag verder!

Alvast bedankt!
 
Maak je bereik waar je naar verwijst in de VERT.ZOEKEN() formule dynamisch.
Als je een formule wilt die toepasbaar voor je is, zal je even twee voorbeeldbestanden moeten uploaden.
 
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb twee werkmappen toegevoegd 1 en 2.
Kunt u mij helpen met het koppelen van de werkmappen en dan voornamelijk met de vraag die in werkmap 1 staat? Ik hoor graag van u!

Alvast bedankt!

Gr,

Juriën
 

Bijlagen

  • Werkmap1.xlsx
    8,1 KB · Weergaven: 40
  • Werkmap 2.xlsx
    39,6 KB · Weergaven: 23
Hoi Jurrien,
zie bijgaande bestanden
Door in werkmap1 een naam te geven in het bereik met de achternamen in werkmap2, kan ik de naam in werkmap1 gebruiken voor de gegevensvalidatielijst.
Kijk maar even of het werkt.
Met vriendelijke groet,
Maarten
 

Bijlagen

  • Werkmap1.xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 33
  • Werkmap2.xlsx
    10 KB · Weergaven: 29
Als allereerst dank voor uw reacties!
Het is me nu ook zelfstandige gelukt om om een lijst te maken d.m.v. gegevens validatie in werkmap 1 met de gegevens uit werkmap 2.
Nu heb ik nog een vraag:
Voornaam Achternaam (deze kan d.m.v. gegevens validatie worden geselecteerd)
Straat + nr
Plaats

(laatste twee dienen automatisch te worden aangevuld d.m.v. verticaal zoeken, echter is me dit nog niet duidelijk hoe dit in zijn werk gaat d.m.v. een dynamische formule..?)
Kunt u mij verder helpen aan de hand van de hierboven staande werkmap 1 en 2 geupload door: mjwiegant?

Alvast bedankt!
 
Hoi Jurien,
zie bijlagen
Mvg, Maarten
 

Bijlagen

  • Werkmap1.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 30
  • Werkmap2.xlsx
    10 KB · Weergaven: 30
Dag Maarten,

Hartelijk dank voor uw voorbeeld.
Ik denk dat ik het begrepen heb.

Met vriendelijke groet,

Juriën
 
Nog een vraag

Dag Maarten,

Ik dacht het even te snappen hoe het werkt, maar zodra ik het in een eigenbestand moet doen lukt het me toch niet.
Nu heb ik nog twee bestanden toegevoegd welke ik graag zou willen gebruiken, mijn vraag of je hier het zelfde in wil doen als eerder met een uitleg?

Ik hoor graag van!

Misschien nog een gekke vraag maar ik ben eigelijk opzoek naar een website waar alles wordt uitgelegd over excel, wat bijvoorbeeld een punt of uitroepenteken betekenen in een formule, weet jij of zo'n webiste bestaat?Bekijk bijlage Contactdatabase.xlsmBekijk bijlage Briefstandaard.xlsx

Groet,

Juriën
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan