Werknemers controleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

teun272

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2012
Hallo,

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik kan inzien
welke websites mijn werknemers bezoeken. Ik had ook al op
Google wat gevonden maar die nemen de websites die bezocht
worden in Google Chrome incognito modus niet mee. Ook zou het
mooi zijn als ik kan zien hoelang de websites worden bezocht, en
wat voor andere programma's ze openen. Weet iemand of dat bestaat
en waar ik dat kan vinden?

Mvgr,

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou je willen adviseren om je eerst eens te verdiepen in de privacy wetgeving.

Met wat je hier allemaal omschrijft kun je jezelf behoorlijk in de nesten werken.
Dan gaan je werknemers door met hun werk en jij zit in de bak.

Enige plek waar je dit kunt meten is op een proxyserver waarvan je het gebruik voor je medewerkers verplicht verplicht stelt of evt op je fysieke router/firewall.

Zo'n proxyserver kan evt. ook extern staan. Mocht je zoiets willen dan kan ik wel even kijken welk bedrijf wij daarvoor gebruiken. Kost natuurlijk wel geld.

Tijs.

Er is software (agent) die je op alle clients installeert. De agents sturen alle gegevens door naar een centrale PC. Houd rekening met een bedrag van > € 50,00 per pc.

gast0158 heeft echter een goed punt, je vindt wat info op deze pagina.

Los even van wet en regelgeving. Technisch gezien zijn er tegenwoordig zoveel mogelijkheden om een en ander te omzeilen dat het bijna ondoenlijk is. Duidelijke afspraken maken werkt beter. Daarnaast hebben we ooit zoiets bij een klant geïmplementeerd en toen bleek dat het nogal een hele kunst is om de gemeten data te kunnen interpreteren. Op basis van de data wilde men al mensen ontslaan, heb toen nog heel snel uitleg kunnen geven over wat ze zagen. Heeft ze een paar heel kostbare rechtzaken bespaard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan