Werkopdracht in exact a4 met achtergrond afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

blogspot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2011
Beste forum leden,

Ik ben nieuw met MS Access en bezig met het maken van een formulier ‘werkopdracht’. In de database komen verschillende gegevens (persoon, locatie, opdracht, tekstblokken, drop down menu etc.) Dit is inmiddels goed gelukt. Ik ben ook begonnen met het ontwerp van een formulier ook hier begint inmiddels alles redelijk op zijn plaats te vallen.

De bedoeling is dat ik het formulier invul. Hiermee komen de gegevens van elke werkopdracht netjes in regels in de database, zodat ik het later kan terug vinden en kan kijken wat er nog open staat. Vervolgens wil ik het formulier exact in a4 formaat opslaan als PDF zodat ik dit kan versturen of printen voor degene die het gaat uitvoeren. Hierbij een mooie achtergrond afbeelding in de huisstijl exact in a4.

Ik heb een achtergrond gemaakt (jpeg bestand in indesign) met logo contactgegevens en wat huisstijl elementen. Deze moet op de achtergrond van het formulier komen en loopt tot de randen van het a4 papier.

Nu het probleem:

Ik krijg het formulier op geen enkele manier netjes in a4. Lengte en breedte al handmatig aangepast. Achtergrond al op verschillende manieren gecentreerd of in en uitgezoomd. Het blijft maar veranderen. Er moet toch een manier zijn om de basis a4 te maken en vast te zetten met achtergrond afbeelding en vervolgens hierop het formulier netjes te ontwerpen.

Het volgende probleem is het exporteren naar pdf, zodat het achtergrond ontwerp netjes tot alle randen van het papier komt. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Als je gegevens wilt afdrukken en/of exporteren als pdf-bestand, dan moet je daarvoor een rapport ontwerpen.

Hou er rekening mee dat printers in de regel niet tot en met de rand kunnen printen. Dus veel moeite en uiteindelijk nog niet het gewenste resultaat.

Beste Peter,