• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandit0

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen met onderstaande?
Ik heb via het web een bestand gevonden (Werkordertracker) en deze aangepast naar mijn wensen.
Alles werkt zover goed echter wil alleen de laatste kolom J (Backorder) niet lukken.
Het is de bedoeling dat zodra er in de kolom H (% voltooid) 25%, 50% of 75% komt te staan dat er dan automatisch in kolom J (Backorder) het woord Backorder in het rood wordt geplaatst.
Is er iemand die een oplossing weet?
Heb een voorbeeldbestand bijgesloten.

Bekijk bijlage BOI.xlsx

Alvast bedankt,
Bandit

Code:
=IF([% voltooid]>=0,25;"Backorder";"")
en de celeigenschappen even aanpassen dat het lettertype rood moet zijn.

Bijlagen

Hoi VenA,

Super bedankt voor je snelle reactie.
Dit is wat ik bedoel.
Nog 1 vraag je.
Is het ook mogelijk om als de order (als deze als backorder heeft gestaan) volledig is verwerkt (dus 100%) de kleur backorder groen wordt?
Indien een order volledig ineens wordt uitgeleverd (dus er valt niets in backorder) moet het veld Backorder leeg blijven.
Hoor graag wat ik daarvoor moet doen.

Zijn er nog mensen die mij kunnen helpen en zeggen hoe ik bovenstaande voor elkaar kan krijgen?

Als je haast hebt dan zijn er drie opties:
- Je huurt een pro in die het voor je maakt;
- Je verdiept jezelf even in een paar basale opties zoals voorwaardelijke opmaak;
- Je wacht geduldig tot één van de vrijwilligers hier je verder wil helpen.

Sorry, zo was mijn reactie niet bedoeld.
Ik dacht als ik iets moet doen dan wil dat best proberen.
Bedankt voor je uitleg :thumb:

Hallo Bandit0

De laatste vraag is lastig omdat in jou voorbeeld geen veld is waardoor je kan zien dat er een backorder is geweest of niet.
Je kunt geen formule bouwen op de vorige status van een cel. ofwel excel kan niet zien of er in 1x 100% is ingevuld waardoor backorder niet hoeft worden ingevoerd of dat er eerst 25% of 50% stond en er backorder 100% in moet komen.

Je zult dus een tweede veld moeten hebben waaraan je kan zien of een order direct uitgeleverd is of in backorder is gekomen. daarna kan je met voorwaardelijke opmaak wel op basis van de kolom % voltooid de kleur rood of groen weer laten geven. Ik denk niet dat dit in het huidige voorbeeld kan.

Hallo,

Heb in het bestand hieronder een kolom toegevoegd.
Kun je aangeven hoe ik dan nu ervoor kan zorgen dat het wordt zoals ik graag zou willen?

Alvast bedankt,
Bandit

Bekijk bijlage BOI.xlsx

Ik zou dat als volgt oplossen

De standaardopmaak van de kolom Backorder is rode tekst
Via voorwaardelijke opmaak maak je een voorwaarde dat als en direct uitgeleverd = nee en Voltooid=1 dan wordt de backorder tekst groen
De oude voorwaardelijke opmaak waarbij er ook een kruisje en vinkje in de backorder kolom wordt getoond heb ik verwijderd.

ik heb drie rijen gekopieerd om alle statussen te testen/tonen. zie bijlage

Bijlagen

Hoi Roel Jongman,

Bedankt voor het meedenken en het voorbeeldbestandje.
Echter dit is voor mij echt abracadabra, ik begrijp dit even niet.
Als je het niet erg vindt wil ik het toch proberen met het bestandje zoals ik nu heb.

Met de extra kolom hoef je alleen de formules even aan te passen.

@roeljongman, Mooie oplossing:d

Bijlagen

Hallo VenA,

Bedankt voor het bestand.
Dit is wat ik bedoel.
Voor het veranderen van de kleur van rood naar groen kijk ik wel eerst of het wil lukken.

Thanks,
Bandit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan