• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkrooster en planning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirkie007

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Hoi, ik ben niet zo goed in excel maar, zou graag een planning maken voor de winkel van mijn vriend. Er werkt 18 man personeel en per man zou ik graag een tabblad hebben zoals in voorbeeld. Op het tabblad planning zouden dan de uren die deze persoon werkt moeten kleuren naargelang het soort werk hij doet. Ik krijg dit klaar met voorwaardelijke opmaak binnen hetzelfde tabblad maar zoveel verschillende items, ik weet echt niet hoe ik eraan begin. Wie zou mij hiermee kunnen helpen. Als er VB aan te pas komt ( zal wel moeten denk ik) kan er dan wat uitleg bij gegeven worden?? Ik heb al veel VB scripts gezien hier en gekopïeerd maar kan er echt niets van lezen. Alvast bedankt.
Dirk

Bijlagen

Beste Dirk,

Allereerst welkom op dit forum.
Laat ik je een tip geven. Sla het bestand op onder Excel 2003-formaat, want de meesten van ons hebben nog geen Excel 2007.

Geen idee hoe dat moet bij 2007 :-)

Richard

Hallo Dirk,

De uitleg staat op het blad, Voorwaardelijk Opmaak is in 2007 veel uitgebreider met tientallen verschillende opmaken.

Gr Justes

Bijlagen

Al vast bedankt justes maar dat was niet het grote probleem, ik zou namelijk op het tabblad planning de uren die de persoon werkt ( ingegeven bij persoon in de kolommen van .... tot ......)gekleurd zien naargelang het soort werk hij of zij doet. Kan je me hiermee ook helpen?

Hallo Dirk,

Zie bijlage,

Cellen samenvoegen D6t/mK6=formule ook voor de namen.
Zelfde opmaak toepassen.
Bestand wordt te groot ook ingepakt

Gr Justes

Hallo Dirk,

Ik ben nog even bezig voor je maar als ik nu kijk naar Anita die werkt op zondag 30-12-07 van 12:30 tot 13:00 uur, maar dat komt op het Blad Planning niet voor.

Gr Justes

Justes, op blad planning staan bovenaan de uren , van 7/00h tot 18/00h daaronder is elk uur onderverdeeld in 4 dus, vanaf 7:00h gaat men per vakje met een kwartier omhoog.

Justes, op blad planning staan bovenaan de uren , van 7/00h tot 18/00h daaronder is elk uur onderverdeeld in 4 dus, vanaf 7:00h gaat men per vakje met een kwartier omhoog.

Hallo Dirk,

Dus kan het alleen met VERT.ZOEKEN
De Voorwaardelijke Opmaak is voor beide kolommen al ingesteld, kijk maar of dit goed is en laat het weten.
Ik heb op Blad planning veel regels moeten verwijderen anders was het te groot.

Gr Justes

Bijlagen

Hoi Justes, vind het bijna erg om te zeggen, maar dit is ook niet echt wat ik zoek. Zou het tabblad planning willen behouden zoals het was met per kwartier een vakje en dan per datum alle personen die dan werken weergeven en de vakjes inkleuren naargelang welke taak ze hebben.
bvb Anita werkt van 8:00 tot 17:00 en doet kassa 1 en jan werkt die dag van 11:00 tot 15:00 en doet vlees 1 dan worden die dag in het planningsblad bij anita de vakjes van 8:00 tot 17:00 rood gekleurd en bij jan de vakjes van 11:00 tot 15:00 blauw gekleurd zodat ik in 1 oogopslag kan zien of alle taken in de winkel bezet zijn, wie er ziek is of verlof heeft enz ;;;;;

Gekleurde cellen tellen

Hallo Dirk,

Deze heb ik zover klaar, ik wil nog wel de eerste opzet van jouw proberen klaar te maken als deze je niet bevalt, maar in het blad planning kom je met 7365 regels zonder opmaak, op 195 KB, met opmaak vele malen groter, die zou ik ingepakt hier niet kunnen plaatsen.
Als je het toch anders wil hoor ik het wel.
Werkt alleen met Off.2007

Gr Justes

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Justes, bedankt voor al je inspanningen maar had het toch graag gehad zoals in mijn voorbeeld. Nu kan ik zien hoeveel personen er achter kassa 1 staan maar ik zou willen weten of kassa 1 de ganse dag bezet is. Om dat in een oogopslag te zien voor alle taken moet je volgens mij werken met het planningsblad zoals in mijn voorbeeld. Ik maak het voor jou niet makkelijker. Als het echt niet te doen is mag je dit ook zeggen hoor. Dan moet ik naar een andere oplossing zoeken en mss het planningsblad wel manueel invullen.

Ik heb ook een opzetje gemaakt, waar je misschien iets me kan.
Ik heb in jouw planningblad de werknemers vervangen door kassa, vlees e.d.
In elk kwartier vul je een werknemers nummer (1-25) in.
Een werkplek die niet wordt bezet = rood, wel bezet = groen.
Op de afzonderlijke werknemers werkbladen zie je de totaal gewerkte uren per werknemer.

Op deze manier zie je snel of een werkplek de hele dag bezet is of niet.

Bijlagen

Is toch weer niet wat ik zoek bandito, Zou graag mijn opzet met tabbladen per personeelslid en planning bliojven gebruiken omdat er per personeel nog andere gegevens moeten ingegeven en berekend worden. En, bij jou voorbeeld moet ik nog steeds veel handmatig ingeven; Maar, toch bedankt voor het meedenken.

Is mijn probleem echt niet op te lossen? Dan hoor ik het ook graag hoor. Heb ondertussen mss wel 100 scripts in vba gekopiërd om te trachten er iets van te verstaan maar, kan er kop nog staart aan krijgen. Weet er mss iemand een goed boek waar al die commando's en verwijzingen zijn uitgelegd?

Hallo Dirk,

Ik ben er nog vollop mee bezig, ik had ook al wat klaar maar het is ingepakt ook nog te groot om hier te plaatsen.
Ik heb heel veel geleerd door de vragen hier in het forum te volgen en dan zelf uit te proberen en uit het boek Programmeren met VBA door Wim de Groot.

Gr Justes

Bedankt voor de hulp, ga deze vraag opgelost zetten , ben momenteel nog wel bezig, maar heb toch al een flink stuk klaar dankzij dit forum. Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan