• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkrooster opmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcvk45

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Maandelijks moet ik een dienstregeling opmaken. Nu kom ik het volgende probleem tegen.
Er zijn personen die 4/5 werken en 1/2 tijds werken, dit heb ik opgelost met volgende formule in voorwaardelijke opmaak :
4/5 werken : =GEHEEL(REST(C$2-1;35)/7)=4 en dan wordt die week donker gekleurd.
1/2 werken: =GEHEEL(REST(C$2-1;14)/7)=2 en dan worden de weken dat er niet moet gewerkt worden donker gekleurd.

Maar nu heb ik één persoon die halftijds werkt volgens een bepaald systeem namelijk :

1- drie dagen werken - zondag - drie dagen werken
2- drie dagen vrij - zondag - drie dagen vrij
en dan weer 1 en 2

Is dit systeem ook in een formule te gieten zodat de vrije dagen ook automatisch donker worden gekleurd ?
Alvast bedankt op voor hand. Ik ben hier reeds geruime tijd aan het zoeken maar kan geen gepaste oplossing vinden.

Kun je even een voorbeeldbestandje posten?

Zoals gevraagd hierbij het voorbeeld met nog een beetje uitleg.

Bijlagen

• vb.xls
    vb.xls
    29,5 KB · Weergaven: 43
Ik heb op rij 5 de voorwaardelijke opmaak voor de halftijdsdienst ingesteld. Ik heb daarbij onder andere gebruik gemaakt van de functie die je nu gebruikt voor 1/2 werken: =GEHEEL(REST(C$2-1;14)/7). Deze laatste oplossing had ik overigens nog niet eerder gezien, maar lijkt goed te werken (niet uitgebreid getest).

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan