• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkrooster + urenregistratie aanpassingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

spacer225

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Beste helpers,

Onlangs ben ik uitstekend geholpen met het optimaliseren van mijn excelbestand waarin ik mijn gewerkte uren bijhoud. Er zijn nog een paar dingen waar ik niet de benodigde kennis voor heb en vraag jullie hulp daarom bij het volgende:
* tellen van dagen
* rekenen met nachtdiensten 23 - 7
* week beginnen met maandag ipv zondag...

... en nog 2 zaken waar ik niet uitkom om het goed aan te passen.
Uitgebreid staan mijn vragen beschreven in het bijgevoegde bestand op tab "Totalen"

Alvast dank voor de hulp!

Hans

Bijlagen

probleem 2

Voor probleem 2 heb ik een oplossing.
Zet in de cel die je oranje hebt gemaakt deze formule:
Code:
=ALS(E157>F157;((24-(E157-TIJD(0;0;0))*24)-(TIJD(0;0;0)-F157)*24)-G157;(F157-E157)*24-G157)
en er zal het juiste aantal uren worden uitgerekend.

:thumb:

probleem 3

Dat er op het tabblad Per Maand geen 0 verschijnt als je bij de pauze op tabblad Hans wel een 0 invult is logisch. Dat heb je zelf zo in de formule opgenomen. Kijk maar:

Code:
=ALS(B22="";"";ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B22;Hans!$C$38:$G$503;5;0)=WAAR);"";[COLOR="Red"]ALS(VERT.ZOEKEN(B22;Hans!$C$38:$G$503;5;0)=0;""[/COLOR];VERT.ZOEKEN(B22;Hans!$C$38:$G$503;5;0))))
.
Als je dat uit de code haalt, zal de nul er staan..

:thumb:

Werkrooster perikelen

Het 24 uurs probleem is keurig opgelost, bedankt! :thumb:
Heb nog wel 3 vraagstukken waar ik niet uitkom en waar ik graag jullie hulp bij vraag. Op blad "Totalen" staat een uitgebreide omschrijving.
Alvast bedankt.

Hans

Bijlagen

Voor probleem 2 heb ik een oplossing. Zie bijlage
Het probleem dat je de week op de maandag wilt laten beginnen, kan ik niet oplossen. Ik zie wel dat je op het ene blad met een formule werkt en op het andere gewoon de tekst in een cel heb ingevoerd. Dat verklaart in elk geval het verschil.

Laatst bewerkt:
Voor probleem 2 heb ik een oplossing. Zie bijlage
Het probleem dat je de week op de maandag wilt laten beginnen, kan ik niet oplossen. Ik zie wel dat je op het ene blad met een formule werkt en op het andere gewoon de tekst in een cel heb ingevoerd. Dat verklaart in elk geval het verschil.

Ehh, je hebt een factuur layout meegestuurd ipv het rooster wat je aan gepast hebt..
Wat betreft de datum, wanneer je de blauwe jaartallen veranderd in bijv 2011, veranderd alles mee naar het jaar dat je invult.

sorry

Sorry, dat krijg je als je met meerdere vragen bezig bent.

alsnog de goeie
:o

Als je de maandag bovenaan wilt hebben staan moet je formules in B14 en B15 en verder aanpassen. Die in B14 moet worden: =ALS(WEEKDAG(E1;3)=1;E1;"")
en die in B15 e.v. wordt: =ALS(WEEKDAG(E1;2)=3;E1;ALS(B14<>"";B14+1;""))
ik neem aan dat je er verder uitkomt.

Laatst bewerkt:
Sorry, dat krijg je als je met meerdere vragen bezig bent.

alsnog de goeie
:o

Als je de maandag bovenaan wilt hebben staan moet je formules in B14 en B15 en verder aanpassen. Die in B14 moet worden: =ALS(WEEKDAG(E1;3)=1;E1;"")
en die in B15 e.v. wordt: =ALS(WEEKDAG(E1;2)=3;E1;ALS(B14<>"";B14+1;""))
ik neem aan dat je er verder uitkomt.

Heel erg bedankt voor je goeie hulp DCWDPT:thumb:

Groeten, Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan