• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkset besturingselementen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jong.braster

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Ik ben een leuk programma aan het maken in Windows 98 en Excel 97.
Inmiddels heb ik ondekt dat er m.b.v. het werkset besturingselementen mooie knoppen op een werkblad geplaatst kunnen worden. Deze zijn mooier dan een cel met een macro of een knop (uit werkset formulieren) met een hyperlink.

Ik heb inmiddels een aantal knoppen geplaatst m.b.v. werkset besturingselementen, maar ik kan er geen functie aan toekennen.
Het is de bedoeling dat bij het aanklikken een ander werkblad geopend wordt.

Als ik naar de code van de knop kijk dan zie ik:

PrivateSub CommandButton1_click()

EndSub

Ik heb het idee dat tussen de eerste en tweede regel iets moet komen te staan. Wat moet ik doen om de knop de juiste functie te geven???

Daar moet inderdaad een code tussen staan, ja.
Als je de code niet zelf kan schrijven, kan je een macro maken via Extra/Macro/Nieuwe macro opnemen en nadien de gegenereerde code kopiëren naar de werkbladcode (dus enkel de regels tussen Sub en End Sub.

Als je met de macro-recorder werkt, vergeet dan niet om nadien zo veel mogelijk overbodige code te verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan