werkstations verliezen verbinding met server 10 uur na inloggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kingkongkev

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2009
Hallo,

Al onze clienst verliezen na 10 uur de verbinding met onze server.

Als ik om half 10 inlog op een van de windows xp systemen dan heb ik om half 8 geen verbinding meer met onze server 2003, als iemand 1 uur later inlogt dan ik dan heeft hij wel nog verbinding. De server staat dus niet uit. :confused:

Ik heb al heel veel sites afgezocht en alle mogelijke oplossingen geprobleert; statish ip verandere in dynamish, en andersom op de andere systemen, server rebooten, de server heet geen tijdslimiet van de ip adressen dus hij hoeft ze niet om de zoveel uur opnieuw uit te geven. Ik heb de netwerk drives al eens handmatig opnieuw verbonden met een andere naam. niets blijkt te werken, en de server opnieuw installeren is geen optie aangezien ik zelf na dat ik hier klaar ben met werken ergens anders werk en ik dus niet snachts heel even de server kan komen herinstalleren. :(

heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen om dit op te lossen?

Alvast bedankt.

EDIT: We gaan kijke of, als de server als dns is ingesteld, het probleem is opgelost.

Laatst bewerkt:
Dat zou heel handig zijn, maar helaas moet ik hiervoor betalen.
de baas wilt geen proefversies van bepaalde programma's :(
Tog wilt hij het zo goedkoop mogelijk hebben.

Ookal zou het best handig zijn, maar ik denk dat hiermee het probleem niet mee is gevonden of opgelost. Als het met dat programma zo gemakkelijk zou kunnen waarom plaatst niemand dit dan op alle andere forums waar ditzelfde probleem op staat?

En zelf heb ik liever personlijkere hulp dan van een programma.

Dat zou heel handig zijn, maar helaas moet ik hiervoor betalen.
de baas wilt geen proefversies van bepaalde programma's :(
Tog wilt hij het zo goedkoop mogelijk hebben.

Ookal zou het best handig zijn, maar ik denk dat hiermee het probleem niet mee is gevonden of opgelost. Als het met dat programma zo gemakkelijk zou kunnen waarom plaatst niemand dit dan op alle andere forums waar ditzelfde probleem op staat?

En zelf heb ik liever personlijkere hulp dan van een programma.

Ja dat is dan eigenlijk voor een dubbeltje op de 1e rij zitten. Inderdaad persoonlijk hulp is beter. Bedrijf inhuren om dit te regelen is beter. :thumb:

Ja dat is dan eigenlijk voor een dubbeltje op de 1e rij zitten. Inderdaad persoonlijk hulp is beter. Bedrijf inhuren om dit te regelen is beter. :thumb:

Ja dat zou wel beter zijn, maar dat kost helaas weer geld en de baas vindt dat ik het ook maar moet kunnen :eek::(

Ik had wel ergens gelezen dat de server als dns zou moeten worden geconfigureerd en dat hij het dan misschien moest doen. Enig idee of dit zou werken?
Het lukte net niet om de server als dns in te stellen en als ik weet dat het geen nut heeft dan ga ik daar geen tijd meer aan besteden.

sorry voor het niet meer reageren, ik was helemaal vergeten dat ik hier ook nog een post had :o :eek:

Het probleem is al inderdaad opgelost, er stond een ticket policy (weet niet meer precies welke) op 10 uur. dus is aangepast naar 16 (we zijn er nooit langer dan 14 uur maar voor het geval dat het tog langer is, is dit nu 16. nee niet 24 want dan weet ik niet of het een probleem op levert de dag daarnaa).

bedankt voor jullie hulp :) het is erg gewardeerd.

dit tpoic mag nu gesloten worden.

sorry voor het niet meer reageren, ik was helemaal vergeten dat ik hier ook nog een post had :o :eek:

Het probleem is al inderdaad opgelost, er stond een ticket policy (weet niet meer precies welke) op 10 uur. dus is aangepast naar 16 (we zijn er nooit langer dan 14 uur maar voor het geval dat het tog langer is, is dit nu 16. nee niet 24 want dan weet ik niet of het een probleem op levert de dag daarnaa).

bedankt voor jullie hulp :) het is erg gewardeerd.

dit tpoic mag nu gesloten worden.

Oke graag gedaan. Sluiten maar. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan