Werkt 2 Wifi Routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheJack

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2013
Hallo,

Ik heb een vraag over wifi routers.
Ik heb een snelheid van 65Mbps als ik de enige ben op het netwerk.
Nu zijn er ongeveer 2 laptops en 4 mobieles aangekoppelt.
Nu is mijn snelheid 18Mbps, dan kan kloppen vanwege het delen v/d snelheid door het aantal gebruikers.
Maar mijn vraag is: "Kan ik met 2 wifi routers meer snelheid krijgen, als ik bv 1 router gebruik voor alle laptops en 1 voor alle mobieles?"

Alvast bedankt,
Mvg,
The.Jack

ja dat kan, wel beide in een andere ip-range zetten. Eventueel met macadres filtering werken en/of andere sid's.

Het mooiste zou trouwens werken met v-lans zijn

Volgens mij kan het niet, ook al gebruik je een ander ip-range met die andere router de bandbreedte blijft hetzelfde. Die wordt bepaald door het/de modem/router van je provider.
Dus moet de bandbreedte toch verdeeld worden tussen alle aangesloten apparaten, hoe je het ook wendt of keert.

Laatst bewerkt:
Volgens mij kan het niet, ook al gebruik je een ander ip-range met die andere router de bandbreedte blijft hetzelfde. Die wordt bepaald door het/de modem/router van je provider.
Dus moet de bandbreedte toch verdeeld worden tussen alle aangesloten apparaten, hoe je het ook wendt of keert.

Door trafic te shapen, kun je de bandbreedte verhogen. Subnetting werkt op een gelijkaardige manier. indien je 2 apparaten aansluit op 1 device en 2 op een ander, dan gebruiken die 2 elke de bandbreedte van hun eigen apparaat. Het gaat pas mis bij het modem. Daar deel je de bandbreedte naar buiten met de rest van de apparaten. Vergelijk het met een flessenhals op de snelweg. Op 4 baans wegen kun je goed doorrijden, totdat het ritsen begint. Daar is het file rijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan