Werkt deze geluidskaart op mijn speakerset?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PersianBoyShayan

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2013
Beste kijkers,

ik ben van plan om deze geluidskaart te kopen :Creative SoundBlaster X-Fi Surround 5.1 Pro

Maar deze kaart is gemaakt voor een 5.1 speakerset, en ik heb een (Logitech Z623) wat een 2.1 is.

Zou deze werken op deze kaart? zo ja? hoe moet hij aangesloten worden?

En is het waard om deze kaart te kopen? zit er echt verschil in vergeleken met onboard audio van Realtek?

Bedankt

Laatst bewerkt:
Aansluiten is geen probleem. Staat duidelijk in de instructies.
Qua geluid, zou ik idd eerder voor de X-fi gaan dan voor onboard.

Dank u voor de reactie, als ik de aansluitingen bekijk van die geluidskaart zie ik bijvoorbeeld ''left'' ''right'' ''c/sub'' maar al die aansluitingen heeft mijn speakerset niet. alleen een 3.5 jack dus ik twijfel enorm hoe ik dit moet doen als ik hem heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
Simpelweg gewoon aansluiten op de frontspeaker aansluiting op de geluidskaart.
Daarna in de drivers/mixer instellingen kiezen dat je slechts eens 2.1 speakers gebruikt.

U heeft een tulpstekkertje nodig, een 3.5mm (de groene plug die nu in de pc/laptop gaat) naar RCA:
260%5C265203.jpg

PS: de geluidskwaliteit zal inderdaad verbeteren, hoe beter de speakers hoe beter je het merkt.

Laatst bewerkt:
U heeft een tulpstekkertje nodig, een 3.5mm (de groene plug die nu in de pc/laptop gaat) naar RCA:
260%5C265203.jpg

PS: de geluidskwaliteit zal inderdaad verbeteren, hoe beter de speakers hoe beter je het merkt.

bedankt voor u reactie, maar werkt mijn subwoofer dan nog steeds als ik die adapter gebruik? want die adapter is alleen voor speaker ''left''right'' toch?

dank u

Ja de subwoofer werkt dan nog. de 3.5mm heeft alleen een links en rechtse aansluiting (ik zit nu ook met een 2.1 set via alleen left en right RCA en geloof mij, de sub werkt :P)

Ja de subwoofer werkt dan nog. de 3.5mm heeft alleen een links en rechtse aansluiting (ik zit nu ook met een 2.1 set via alleen left en right RCA en geloof mij, de sub werkt :P)

Oh ik begin het te snappen, sorry ben nog newbie in dingen wat met geluid te maken heeft.

want ik zag op YouTube dat mensen een aparte aansluiting hadden voor hun sub maar die hadden een 5.1 speaker set.

ff voor de duidelijkheid: Ik moet mijn 3.5 Jack vanuit de Speakerset aansluiten op de RCA en die verbind ik weer met de ''left''right'' op de geluidskaart? is dan alles in orde?

sorry als ik dingen nog niet snap, ik ben dit soort dingen nog aan het ontdekken.

Zijn er nog verder dingen waar op moet letten bij de aansluiting?

fijne avond

Bij een 5.1 speakerset heb je inderdaad 3 kabeltjes, meestal:

zwart: Achterste speakers
Oranje: Sub / center
Groen: Sub / left - right.

Die sets daar doet de sub het ook van op alleen de groene in 99% van de gevallen.

verder moet je nog erop letten dat je kabels van hoge kwaliteit zijn (bij een ECHTE set doe je de prijs van de set /100 * 10 (10% dus) om +- het bedrag voor de kabels te bepalen).
Echter is dit bij jouw set niet van toepassing en zal vrijwel iedere kabel prima werken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan