Werkt dit Mobo met deze processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mithon

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Hallo,
Ik kon goedkoop een moederbordje van een vriend van me overnemen die ondertussen alweer wat nieuws heeft nu vroeg ik mij af of dit bij elkaar werkt.
Ik heb bij de alternate pc builder geprobeerd werd daarbij na de processor het moederbord niet meer weergeven of andersom.
vandaar mijn vraag hier.

Dit is het:
Processor = Intel® Core™ 2 Duo E8400 (Boxed, FC-LGA4, "Wolfdale")
Moederbord = MSI P6N SLI-V2 (Retail, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX)

Links zijn:
http://www.alternate.nl/html/product/CPUs_Socket_775_Core_2_Duo/Intel(R)/Core_und_trade;_2_Duo_E8400/-1066869/?baseId=30609&articleId=-1066869
http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_775_-/MSI/P6N_SLI-V2/-1063991/?articleId=-1063991&tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel

Ja of nee, het kan werken lees ik op Tweakers maar ik denk dat je er een BIOS update voor moet doen, dus tijdelijk een oude processor gebruiken, bijvoorbeeld een Core 2 Duo 4xxx of 6xxx, of een Celeron erin.

oke, nou volgens mij het ik nog een celeron liggen, en mijn vriend werkt met een 6600 dus dan kan ik die altijd even lenen.

Bedankt voor de hulp

STOP, BESTEL NIET!!! Ik zie net dat het niet werkt!!!! Wil je persé een mobo met SLI?

Laatst bewerkt:
ik wou een sli moederbord ja, maar aangezien ik waarschijnlijk ipv 2 oude kaarten in sli een 9600GT koop met betere prestaties hoeft het niet meer.
processor is al besteld maar moederbord niet.
Welk moederbord raad je dan aan?

Inderdaad een heel mooi bordje, alleen krijg ik geheugen conflict qua geheugensnelheid van mijn oude geheugen, ik ben even aan het kijken welk geheugen te krijgen is (niet te duur)

Je zou 2X 2GB Kingston ValueRAM kunnen nemen, op 800MHz. Dat heb ik hier ook op een Gigabyte bord. Als je gaat overklokken, moet je ander geheugen nemen.

Ik wil wel gaan overclocken, nu vondt ik het volgende geheugen:
GeiL 2 GB DDR2-800 (1 sleuf) € 35,-
GeiL 2 GB DDR2-800 Kit (2 stuks) € 39,-
Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 (1 sleuf | beetje duurder maar volgens mij goed overclockbaar) € 42,- en kit € 45,-

Laatst bewerkt:
Is het waar dat bij 4 sleufen geheugen die op 677Mhz ipv 800 draait?

Geheugen - Moederbord

U heeft vier of meer DDR2 modules gekozen. Let u er alstublieft op dat een systeem met een dergelijk aantal modules vaak wegens stabiliteit met maximaal DDR2-667 aangestuurd wordt, ook bij gebruik van sneller geheugen. Dit kunt u voorkomen door een kleiner aantal modules te kiezen die een hogere capaciteit hebben.

volgens sommigen is dit alleen bij bepaalde moederborden maar er zijn ook mensen die zeggen dat het helemaal niet klopt, iemand hier ervaring mee?

Ik kon die P6N SLI V2 lenen voor de test,
aangezien het volgens MSI wel zou moeten kunnen:
Wolfdale E8400 (3GHz, C0, 65W) 1333 9 SINCE 1.3
Wolfdale E8400 (3GHz, E0, 65W) sample 1333 9 SINCE 1.4

Alleen nu heb ik het spul aangesloten, met een oude cpu de bios geflashed.
Bij het scherm van "druk op TAB voor POST en druk op DEL voor bios" blijft hij hangen.
Iemand een idee?
zou het eventueel aan het geheugen kunnen liggen?
geheugen is 533Mhz wat het moederbord ondersteunt maar misschien de cpu wel niet. (ben van plan dit te upgraden maar wou weten of moederbord zo werkte).

De bios is geflashed naar 1.3 dus misschien dat die ook nog .1 omhoog moet.

Weet iemand ook wat het verschil is tussen de eerste en 2e cpu? (3GHz, C0, 65W) en (3GHz, E0, 65W)

Bvd,

Na wat proberen gewoon de asus p5k /epu opgehaald.
Ook dit mocht niet baten, helemaal geen beeld nu fans gaan wel draaien bios heb ik al geupdate naar de nieuwste versie omdat het daar misschien aan lag.
Met een Pentium D loopt hij gewoon stabiel en de E8400 loopt ook gewoon in de Asus P5k van een vriend van me.
Verder zelfde onderdelen etc erin.

Iemand nog een oplossing hiervoor?

Niemand die hier een verklaring voor heeft?
Ik denk dat die cpu niet deugd maar omdat hij het wel doet in de P5K van mijn vriend weet ik het niet zeker :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan