werkt dit ook voor aarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristian205

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2013
Berichten
10
hallo allemaal
ik wilde eens vragen werkt dit ook voor aarding
aarding.jpg
uitleg:
een verbinding van aarding stopcontact naar ijzer
verbonden
bedoeling :
je wrijft aan het ijzen en je bent geaard


werkt dit


alvast bedankt
 
Hoi,

Weet niet waarom je dit zo wilt doen maar mag ook niet zo lijkt mij niet veilig
 
Je wilt je aarden neem ik aan om aan de pc te werken dan kan je ook de radiator beet pakken maar om nu z'n verbinding te maken?????
 
Ok, ik weet niet wat je van plan bent, maar het ziet er niet goed uit.

Om te beginnen ben ik ex-electricien. Wat ik zie in je plaatje is ten eerste een wandcontactdoos zonder randaarde. Er zit wel een aardpin in gemonteerd, maar de vraag is of die daadwerkelijk met aarde is verbonden.

Ten tweede is de methode die je wil gaan toepassen, zoals je het beschrijft, echt levensgevaarlijk. Stel dat je aan je ene hand daadwerkelijk geaard bent, & je met de andere hand of welk lichaamsdeel dan ook een spanningvoerend deel aanraakt, dan kan je er op rekenen dat je een doodsklap krijgt.

Aardlekschakelaars zijn in Nederland verplicht op contactdozen zonder randaarde, maar in praktijk worden die zelden getest, dus voor zover uberhaupt aanwezig, is het maar de vraag of die werken zoals het behoort.
Zoniet dan is het resultaat: Doodsklap.Niet proberen dus!!!
 
Laatst bewerkt:
je wrijft ze toch met de handen 2 en is er dan een andere methode dan die radiator
 
maar ik niks kopen

kan je die pols band set niet zelf maken

Modedit: 2 berichten samengevoegd, volgende keer de knop "aanpassen" gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Nee zijn zo ontworpen dat je altijd veilig bent en dat kan je zelf niet ben ik bang voor
 
Je moet niet geaard zijn, je moet zorgen dat je niet statisch geladen bent en dat is heel wat anders. Net als TheKnight ben ik ook ex-electricien en kan zijn betoog alleen maar onderschrijven.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dan zal je bij de upgrade z'n bandje in moeten calculeren en ja ze schrijven het maar zelf tot nu toe geen problemen gehad door het zonder te doen maar het is wel even veiliger met ,en wat is nu 6,50€ op een upgrade
 
Laatst bewerkt:
En even de kast of de radiator aanraken helpt ook genoeg. Je hoeft dat niet de hele tijd te doen.
 
Die laatste tip over eenmalig aanraken van systeemkast of radiator had ik je eerder al gegeven op de chat.
Verbaast me dus dat dit onderwerp nu weer als vraag op het forum verschenen is.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan