werkt dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack Nouws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Werkt Visual Basic 2008 ook onder oudere versies van MS Office?

Ik snap je vraag in zijn geheel niet,
VB2008 heeft niets met Office te maken dus "eronder werken..." wat bedoel je daar mee?

Ik snap je vraag in zijn geheel niet,
VB2008 heeft niets met Office te maken dus "eronder werken..." wat bedoel je daar mee?

Sorry voor de domme vraag, ik heb er ook niet veel verstand van.

nieuwe versie

kun je een VBA programma ook vervangen door een nieuwere versie, of komt het allemaal op het zelfde neer?

Alle Office progamma's gebruiken standaard dezelfde taal, namelijk VBA. Soms is de syntax iets anders (omdat een nieuwere office versie meer mogelijkheden heeft bijvoorbeeld) maar de basis is hetzelfde. En als je die kent dan kun je redelijk snel in alle VBA versies je weg wel vinden. Zeker met de behoorlijk uitgebreide VBA Helpbestanden :D

Visual Basic 2008 is een heel ander iets; daarmee maak je je eigen programma's. Je hebt daarvoor ook helemaal geen Office nodig.

En om het iets moeilijker te maken... Sinds relatief korte tijd is het mogelijk om in een soort Visual Basic 2008 achtige taal te programmeren onder Office, namelijk Visual Studio for Office (VSTO). Hiervan heb je ook meerdere versies: 2005 en 2008. Kijk daarvoor maar een hier: http://msdn.microsoft.com/en-us/office/aa905533.aspx.

Ok Bedankt voor de tips! Ik Heb nog 1 vraagje: Als ik iets wilt leren van VBA dan zou ik wel een VBA - cursusboek aan willen schaffen. Weet jij een boek wat goed is voor beginners?

Ok Bedankt voor de tips! Ik Heb nog 1 vraagje: Als ik iets wilt leren van VBA dan zou ik wel een VBA - cursusboek aan willen schaffen. Weet jij een boek wat goed is voor beginners?

Loop de plaatselijke boekenwinkel of bibliotheek eens binnen en je zal wel iets vinden ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan